Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  råtta  (läst 2627 gånger)

ojkooj

  • Inlägg: 108
  • 2 Brahma
    • -
råtta
« skrivet: 02 aug-17 kl 11:59 »
Hej!

Såg i skymningen en råtta som var stor som en traktor ungefär. Han gick i godan ro utanför en inhägnad där 3 kycklingar huserat under dagen. Jag knackade på fönstret och han stack. Dagen efter hände samma sak. Då gick jag ut och även om jag var ganska nära märkte han mig inte. SÅ jag som är lite rädd för råttor höjde rösten och då flög han iväg utmed uthusväggen. Jag har nu inhandlat diverse fällor. De har inte kommit än och under tiden hittade jag en wikihow om hur man gör råttgift av sånt man har hemma. Bakpulver gips och sånt.

Har nån här testat http://www.wikihow.com/Make-Rat-Poison

Jag ska garanterat testa. Det enda som jag är rädd för är att råttan går ned under grunden för att dö. Vad tror ni?

Jag har kollat lite här på alternativ men inte hittat nåt alternativt råttknep vilket förundrar mig. Alla som har höns har väl råttor i krokarna?

kurt

  • Inlägg: 3488
SV: råtta
« Svar #1 skrivet: 02 aug-17 kl 13:30 »
Glöm det, bygg en egen fälla annars det finns ju många instruktioner på nätet om enkla fällor t ex med en hink som de trillar ned i

https://www.youtube.com/watch?v=Mb0tDJpgrpQ

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14417
    • Östergötland
SV: råtta
« Svar #2 skrivet: 02 aug-17 kl 14:54 »
Finns ju också fina fällor att köpa, allt från enkla slagfällor till långlivade burfällor. Gift är ett elände.

Var råttan riktigt stor så kanske du skulle köpa en grävlingsfälla ;D

ojkooj

  • Inlägg: 108
  • 2 Brahma
    • -
SV: råtta
« Svar #3 skrivet: 04 aug-17 kl 13:58 »
 :D tack för svaren.

Vad gör ni med dem? Väl fångade och döa? Korv eller pytt i panna?

I gröna påsen / återvinningen? Varmkomposten? Begravning med alla ungar i grannskapet eller tar med till jobbet och skryter?

Håkan B

  • Inlägg: 604
    • Värmland
SV: råtta
« Svar #4 skrivet: 04 aug-17 kl 14:30 »
Släpp hunden  spå blir det faret på råttan  ;D


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

777 gäster, 5 användare
xaelanar, von tratt, Stybben, alternaiv, Lucy Rist

* Forum

* Om tidningen Åter



- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser