Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Komponenterna i likör..  (läst 1438 gånger)

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
Komponenterna i likör..
« skrivet: 19 mar-17 kl 00:29 »
Om jag "hypotetiskt" så klart vill göra egen likör från grunden , hur gör jag ehhmm..den komponenten själv på enklaste sätt som innehåller alkohol?
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

john.landers

  • Inlägg: 1
    • Södermanland
SV: Komponenterna i likör..
« Svar #1 skrivet: 19 mar-17 kl 01:18 »
https://m.aliexpress.com/s/item/32320081089.html#autostay beställt  och fått levererad. Fick betala moms på den dock...

Skickat från min D5503 via Tapatalk


Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14416
    • Östergötland
SV: Komponenterna i likör..
« Svar #2 skrivet: 19 mar-17 kl 10:37 »
Snygg! Men det var inte mycket till kolonn. Hur tycker du den fungerar? Kompisarna som körde med den där modellen i min ungdom var inga finsmakare

Travelerhorses, det är rätt mycket pyssel att få fram en smakfri grund till likör, inte så lätt som man skulle tro när man kan handla en dunk billigt ute i skogen. Men vore allt lätt så vore det ju ingen utmaning.

Vill man göra en sådan som länkades till utan att riskera att någon lägger näsan i blöt så tar man en tryckkokare och sätter en slangnippel i locket. Kylaren kan man t ex göra av bromsrör i koppar från Biltema, fast jag skulle välja rostfritt eller glas.


Själv dricker jag för lite och har för mycket annat att pyssla med, men som pensionär kanske det kommer i annat läge ;D

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Komponenterna i likör..
« Svar #3 skrivet: 19 mar-17 kl 10:43 »
Alltså hembrännings apparat har jag tillgång till redan. Tänkte mer om jag kunde slippa att använda den.
Men jag antar att det inte finns några genvägar.
Rom är väl det jag gillar.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

kurt

  • Inlägg: 3488
SV: Komponenterna i likör..
« Svar #4 skrivet: 19 mar-17 kl 13:49 »
Du kan ju syntetisera från salubrin!

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Komponenterna i likör..
« Svar #5 skrivet: 19 mar-17 kl 13:54 »
Eeeuuuu!!!! Inte salubrin tack!
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Radar

  • Inlägg: 1689
    • Jämtland
SV: Komponenterna i likör..
« Svar #6 skrivet: 19 mar-17 kl 15:06 »
All form av destillering av alkohol är förbjudet i Sverige.
Jag stänger den här.
Tiden går, som allting annat.
Här går den fort så förbannat.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

756 gäster, 4 användare
xaelanar, Tur-Johan, Evangeline, per.martinsson

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser