Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Augustiäpplen  (läst 2463 gånger)

Marlean

  • Inlägg: 34
    • Västergötland
Augustiäpplen
« skrivet: 11 okt-12 kl 20:16 »
Hej!
På min fars familjeställe står ett gammalt äppleträd som fortfarande lever men som knappt får några äpplen längre. Dock undrar jag vad det kan vara för gammal sort. Det kallades bara "Augustiäpplen" så jag som inte har särskilt stor koll på äpplen undrar: Vet ni vilka äpplen det kan vara? Vilka äpplen kommer i Augusti?

kurt

  • Inlägg: 3488
SV: Augustiäpplen
« Svar #1 skrivet: 12 okt-12 kl 03:49 »
Bild på några äpplen i olika vinklar och ituskuret äpple, och gärna också bild på trädet.

Marlean

  • Inlägg: 34
    • Västergötland
SV: Augustiäpplen
« Svar #2 skrivet: 14 okt-12 kl 00:25 »
Hej Kurt!
Äpplen blir svårt för i år fick det inga, och trädet i sig självt är väldigt betäckt med olika lavar, men jag ska försöka ta en bild på det. Är nog halvdött typ. :) Men om du är grym på äpplen kanske du vet vilka sorter som "bör" komma i Augusti så man vet vilka sorter man har att välja på?

Znibban

  • Inlägg: 1407
    • Skåne
SV: Augustiäpplen
« Svar #3 skrivet: 14 okt-12 kl 01:11 »
Ett tidigt sommaräpple är Transparent Blanche

Marlean

  • Inlägg: 34
    • Västergötland
SV: Augustiäpplen
« Svar #4 skrivet: 15 okt-12 kl 23:15 »
Roligt att du säger det Znibban för den sorten är nog den enda jag faktiskt KAN se skillnad på. :) Och den vet jag att det INTE är. Men tack för förslaget, då har vi ju betat av en sort iaf.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

753 gäster, 3 användare (1 dolda)
wazi, xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser