Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Avlivning/destruktion.  (läst 1490 gånger)

Helena S

  • Inlägg: 51
Avlivning/destruktion.
« skrivet: 13 mar-10 kl 11:09 »
Hej!

Vi har en elva år gammal tacka som igår fick ett dödfött lamm. Pga en del andra omständigheter har vi bestämt att hon ska få avsluta sitt liv som ledartacka hos oss nu. Men hur gör man? Jag har för mig att jag har hört att man kan få äldre djur hämtade gratis för att de vill kunna ta prover på dem, stämmer det och vart ringer man då i så fall? Hur gör ni andra med så pass gamla djur?

MVH, Helena.

Anna Ho

  • Inlägg: 1079
    • Östergötland
SV: Avlivning/destruktion.
« Svar #1 skrivet: 13 mar-10 kl 11:13 »
Var bor du ?

Dessa anlitar vi, trevliga tillmötsegående och de kan sitt jobb : http://www.svensklantbrukstjanst.se/
"Lycka är att ha en Heeler i hälarna och en korthårs Collie i knät :-)"

Har mjölkkor, hundar, häst, huskatter och en Maine Coon, marsvin och höns: dv RIR, dv Plymouth Rock och dv Sussex.

Maddie

  • Inlägg: 729
    • Uppland
SV: Avlivning/destruktion.
« Svar #2 skrivet: 13 mar-10 kl 13:25 »
Scrapie programmet pågår fortfarande i Sverige så djur äldre än 2 år lämnas ännu gratis till lantbrukstjänst. De kan avliva djuret när de kommer.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

571 gäster, 3 användare
xaelanar, polyamorista, Schnurrbart

* Forum

* Om tidningen Åter



Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser