Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hantverksmarknader  (läst 6970 gånger)

Torsabjörke

  • Inlägg: 235
hantverksmarknader
« skrivet: 10 jan-08 kl 10:34 »
Är det någon som vet någon/några bra marknader för hantverk etc i Skåne/Blekinge/Småland. Jag skulle gärna vilja ut och prova att sälja mina alster. :)
4 barnsfamilj, arbetande drömmare med, värmlandsfår, blommehöns, myskankor, linderödare, katt.

Guld

  • Inlägg: 639
  • Samlar på hantverkstekniker...
    • Västergötland
Re:hantverksmarknader
« Svar #1 skrivet: 10 jan-08 kl 13:13 »
I början på september lär det bli almogemarknad i Jönköping igen...kolla med Länsmuseumet och kommunen. Jag vet att de hade bilder ute på nätet om detta arrangemang och reglerna ikring detta...vet inte webadressen till det nu tyvärr...Lycka till!
Har själv lite tankar kring det och det skulle vara kul att vara med...men det är specifika krav de har på vad som får vara med...
Låt kunskap och erfarenhet följa oss alla in i framtiden...låt gamla kunskaper spridas och ge nya erfarenheter till nya generationer med lite nya grepp och idéer, för bevarandet av kultur och tradition för framtiden... och för själsligt välmående i allmänhet....

mati

  • Inlägg: 58
Re:hantverksmarknader
« Svar #2 skrivet: 10 jan-08 kl 20:35 »
Hej!
Hantverksmässan i Båstad arrangeras årligen.  :)
http://www.hantverksmassan.se/index-bastad.shtml

Shadow

  • Gäst
Re:hantverksmarknader
« Svar #3 skrivet: 10 jan-08 kl 21:00 »
Vad gör du för alster?
Om man ska ha chans att komma med på alla dessa hantverksmarknader och mässor, så bör man försöka hitta sin egen "nisch". Göra något som ingen annan har!
Ta bilder på dina saker och skriv ihop ett brev. Mejla sedan detta till arrangören för mässan/marknaden och hoppas på svar.

Lycka till!

Torsabjörke

  • Inlägg: 235
Re:hantverksmarknader
« Svar #4 skrivet: 11 jan-08 kl 09:58 »
 :)Tack för alla tips! Jag gör lite av varje, har inte hittat det jag tycker är roligast ännu.  :)
4 barnsfamilj, arbetande drömmare med, värmlandsfår, blommehöns, myskankor, linderödare, katt.

Alore

  • Gäst
Re:hantverksmarknader
« Svar #5 skrivet: 15 jan-08 kl 20:56 »
Huseby bruks julmarknad är ju en klassiker, men jag tror att man måste anmäla sig redan i december året innan man vill vara med. Du kan ju alltid kontakta dem och fråga!

www.huseby.se

corona

  • Inlägg: 94
    • -
    • Årbo Gård
SV: hantverksmarknader
« Svar #6 skrivet: 12 feb-08 kl 09:05 »
Ngn gång under sommaren har de alltid en stor slöjd-/hantverksmässa i Hjo.
Många utställare, många besökare och vackert beläget vid havet.

Dock är det tydligen inte lika bra som det en gång har varit (enligt ryktet), men jag har bara varit där de senaste två åren, och jag har varit nöjd  ;D

"Hundar kommer när man ropar på dom;
Katter tar ett meddelande och återkommer senare"
- Mary Bly

Guld

  • Inlägg: 639
  • Samlar på hantverkstekniker...
    • Västergötland
SV: hantverksmarknader
« Svar #7 skrivet: 12 feb-08 kl 12:27 »
Jag tycker utifrån min ringa erfarenhet av den marknaden att den blivit bättre och inte allt för många av alltför likartat sortiment. åker säkert dit i år igen, alltid får man lite nya uppslag och ny inspiration och intresse av att pröva något för mig nytt.
Låt kunskap och erfarenhet följa oss alla in i framtiden...låt gamla kunskaper spridas och ge nya erfarenheter till nya generationer med lite nya grepp och idéer, för bevarandet av kultur och tradition för framtiden... och för själsligt välmående i allmänhet....

mille2

  • Inlägg: 2
    • Småland
SV: hantverksmarknader
« Svar #8 skrivet: 26 feb-15 kl 06:29 »
Hej, vi kommer att ha en vårmarknad (ny), i Strömsnäsbruk, Markaryd den 9 maj kl 11-16. Kostnad för bord 150:-
ni är hjärtligt välkommen att anmäla er, det finns fortfarande några platser kvar och vi vill inte ha det så stort.
Vi serverar även kaffe med bred och varm korv.
Strömsnäsbruks Vandrarhem
Margareta & Tyrone
Tel 072-195 06 98
Välkomna!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

679 gäster, 3 användare (1 dolda)
ärt, Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter



- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser