Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  fårkött  (läst 6477 gånger)

Frances

  • Inlägg: 7906
  • Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
Re:fårkött
« Svar #20 skrivet: 25 okt-07 kl 17:57 »
Det var nåt sånt som for genom mitt huvud.. Att om man säljer et lamm..så har man väl inte med det att göra om köparen väljer att slakta den genast..  ::) Jag vet inte..spånar bara.. ::)
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

birgit

  • Gäst
Re:fårkött
« Svar #21 skrivet: 02 nov-07 kl 07:13 »
Alltså, det mesta har med samvetet att göra. Man får inte gräva ner slaktavfall utan tillstånd heller egentligen, men man får slakta för husbehov. Då finns inga krav på att man måste göra något med avfallet, vad jag kunnat hitta. Annars ska man ju ha speciella avfallkärl och de kostar, plus tömning av dom.
Vi ger hundarna och det funkar bra. Fast vi brukar plocka bort öronmärkena ;)
Säljer vi lammkött är det till vänner o bekanta. De är nöjda.

birgit

  • Gäst
Re:fårkött
« Svar #22 skrivet: 02 nov-07 kl 07:17 »
Till Raggarbonden: Vi har frågat om smålamm, och då sa de att det var ok att gräva ner enstaka djur. Skulle de reglerna vara ändrade nu???
Sedan får ju samvetet avgöra hur "små" lammen är. Men hundmat är ok.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

705 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser