Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  CHILI "Cayenne Long Slim"!!  (läst 2246 gånger)

Skogsbönan

  • Inlägg: 292
    • Västmanland
CHILI "Cayenne Long Slim"!!
« skrivet: 16 feb-17 kl 19:28 »
I år har jag en ny sort chili som jag ska testa! Cayenne long slim. Tänkte kolla om någon annan på forumet odlar den? Tänkte torka och göra pulver. Använder en hel del cayennepeppar! Den ska visst ge rätt bra med frukt!?

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: CHILI "Cayenne Long Slim"!!
« Svar #1 skrivet: 17 feb-17 kl 01:11 »
Hade den förra året. Trevlig chili med långa blanka frukter. God men inte min typ. Vill ha köttigare väggar då jag gärna äter min chili färsk. Bra chili för torken dock.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Skogsbönan

  • Inlägg: 292
    • Västmanland
SV: CHILI "Cayenne Long Slim"!!
« Svar #2 skrivet: 17 feb-17 kl 12:02 »
Hade den förra året. Trevlig chili med långa blanka frukter. God men inte min typ. Vill ha köttigare väggar då jag gärna äter min chili färsk. Bra chili för torken dock.
Har annat till färskkonsumtion men är ute efter att torka och göra pulver. Så det kan tydligen vara en bra sort till det!

Dezdemona

  • Inlägg: 496
    • Halland
    • Hispig husägare
SV: CHILI "Cayenne Long Slim"!!
« Svar #3 skrivet: 18 feb-17 kl 12:20 »
I år har jag en ny sort chili som jag ska testa! Cayenne long slim. Tänkte kolla om någon annan på forumet odlar den? Tänkte torka och göra pulver. Använder en hel del cayennepeppar! Den ska visst ge rätt bra med frukt!?
Hade den ifjol! Tycker den var kul att odla som första chili, den grodde snällt och gav mycket frukt. Däremot var den inte så rolig att äta. Rätt stark men inte särskilt fruktig, snarare vass? Det är nog en smaksak, det var inte min typ av chili, så jag odlar den inte igen. Hoppas du ska gilla den bättre!
ofrivilligt hönslös

Skogsbönan

  • Inlägg: 292
    • Västmanland
SV: CHILI "Cayenne Long Slim"!!
« Svar #4 skrivet: 20 feb-17 kl 18:18 »
Jag tänkte bara göra pulver av den, inte äta rå! Är inte heller så förtjust i för mkt hetta! Men vill göra cayennepulver.....

Nattlorden

  • Inlägg: 59
  • Framtiden var bättre förr.
    • Skåne
    • Nattlordens nätslott
SV: CHILI "Cayenne Long Slim"!!
« Svar #5 skrivet: 21 feb-17 kl 09:45 »
Går ju bra.   Tycker väl själv det är roligare att göra pulver på sorter som inte går att så enkelt köpa som pulver som cayenne, men har gjort det själv också. (Har gjort pulver på ett tjugotal sorter hittills)

De går nog bra att lägga in också, skulle jag tro - har dock inte provat dem till det ännu. 

Skogsbönan

  • Inlägg: 292
    • Västmanland
SV: CHILI "Cayenne Long Slim"!!
« Svar #6 skrivet: 22 feb-17 kl 16:54 »
Går ju bra.   Tycker väl själv det är roligare att göra pulver på sorter som inte går att så enkelt köpa som pulver som cayenne, men har gjort det själv också. (Har gjort pulver på ett tjugotal sorter hittills)

De går nog bra att lägga in också, skulle jag tro - har dock inte provat dem till det ännu.
Fast jag kan inte leva utan Cayennepulver - Så ett måste för mig! Jag odlar många sorter också och gör både pulver, mixar, torkar, fryser och lägger in. Även chilisalt! Chili går att använda till mycket!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

807 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser