Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Tuppar som slåss  (läst 2432 gånger)

Mrs Homestead

  • Inlägg: 5
    • Hälsingland
Tuppar som slåss
« skrivet: 16 feb-17 kl 17:35 »
Hade 6st tuppar som funkade kanon ihop, men tyckte ändå att det var lite för många så igår slaktade vi 4 av dem, imorse hade de 2 tupparna som är kvar fajtats rejält, den ena var "hängig" o "snodden" över näbben är svullen o hänger över näbben (den går inte tillbaks) syns att den fått sig en rejäl törn, jag släppte ut dem o då var de som vanligt (förutom att de knappt har några stjärtfjädrar kvar o ser ganska anskrämliga ut...) han kan dricka o picka i maten, men när han kom in för kvällen blev han hängig igen o står mest o sover. Är det bättre att ta bort ena tuppen o bara ha en tupp? Kommer de att fortsätta slåss när de har vilat upp sig eller har de gjort upp nu? Vad jag förstått så tål de rätt mycket stryk o "snodden" blöder tydligen väldigt lätt? De gobblar inte heller lika mycket, är det för att det blivit oroligt i flocken? Innan lät det så fort någon öppnade grinden :) men nu gobblar de inte ens när jag går in till dem  :(

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Tuppar som slåss
« Svar #1 skrivet: 16 feb-17 kl 18:52 »
Du har stört flockens rangordning. Oftast löser dom det själva efter en tid.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

a.svedjan

  • Inlägg: 17
    • -
SV: Tuppar som slåss
« Svar #2 skrivet: 07 jul-17 kl 17:21 »
Gjorde som du
Den ena tuppen dog till slut ,så slakta eller håll dem isär


Skickat från min iPhone med Alternativ.nu


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

567 gäster, 3 användare
xaelanar, Själv är bäste dräng, per.martinsson

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser