Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höns skadade efter rovfågel UTANFÖR inhägnad  (läst 704 gånger)

Hönsägd

  • Inlägg: 8
    • Dalarna
Höns skadade efter rovfågel UTANFÖR inhägnad
« skrivet: 07 dec-16 kl 15:58 »
Det var någon stor rovfågel som var på nättaket på hönsgården (har putsnät) idag. Jag tittade ut för jag hörde lite pipljud jag inte är van vid, såg den först när den lyfte från taket. Gården är tät så den kan inte ha varit inne, men hönsen var förstås skärrade och några tryckte i granriskojan vi gjort åt dem medan resten tryckte i ett hörn i hönshuset.

Det som är konstigt för mig är att alla utom en höna verkar vara skadade på kam och en del på slör. Vet inte om de kört in huvudet i det finmaskiga nätet eller sprungit rakt igenom granriset. En höna märkte jag nu när jag tittade till dem blundar mycket med ena ögat. Är orolig för om hon har skadat ögat, men det ser inte annorlunda ut när hon öppnar det.

Är det något man bör göra för att vårda dem?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

486 gäster, 2 användare
Gröfre Slissing, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser