Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Skaffa bin, Warre kupan?  (läst 3481 gånger)

aktagrottman

  • Inlägg: 97
    • Småland
Skaffa bin, Warre kupan?
« skrivet: 12 nov-16 kl 22:41 »
Vart får jag tag på bin?

Och hur får jag in dom i en ware kupa?
Har läst bi böcker och sett en massa youtub, men hur får man in ett samhälle i en ware kupa?
Och i andra länder kan man köpa avläggare på nätet. Finns den möjligheten i Sverige?
Förändra, förbättra, förminska och tänk om tänk om det är så enkelt.
Om guld var vatten, guldvatten.

olof

  • Inlägg: 2715
    • Skåne
    • Min blogg med sökord biodling
SV: Skaffa bin, Warre kupan?
« Svar #1 skrivet: 13 nov-16 kl 08:39 »
Och i andra länder kan man köpa avläggare på nätet. Finns den möjligheten i Sverige?
Ja i juni-juli kan man köpa svenska paketbin från några säljare. Den korta säsongen och det dåliga utbudet är pga vårt klimat. Däremot vet jag inte hur de löst det med transporterna, vissa transportörer är lite kinkiga med levande paket.

christelle

  • Inlägg: 7772
    • Blekinge
SV: Skaffa bin, Warre kupan?
« Svar #2 skrivet: 13 nov-16 kl 09:28 »
Vart får jag tag på bin?

Och hur får jag in dom i en ware kupa?
Har läst bi böcker och sett en massa youtub, men hur får man in ett samhälle i en ware kupa?
Och i andra länder kan man köpa avläggare på nätet. Finns den möjligheten i Sverige?
Det mesta brukar lösa sig om du går med i din lokala/närmsta biodlarförening, där får du både tag i bin och kunskap om hur du ska tillsätta dem.
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

andtol

  • Gäst
SV: Skaffa bin, Warre kupan?
« Svar #3 skrivet: 13 nov-16 kl 09:53 »
Har du läst Kap Horns trådar om warrekupan?

http://www.alternativ.nu/index.php?topic=175077.0 osv. Det finns tre trådar.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

459 gäster, 1 användare
GE202

* Forum

* Om tidningen Åter



- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser