Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Odlingslimpa med mjöldagg  (läst 772 gånger)

Kanin-Eva

  • Inlägg: 785
    • Dalarna
Odlingslimpa med mjöldagg
« skrivet: 05 okt-16 kl 14:43 »
Mina ärtor (gråärt) har drabbats av ett jätteangrepp av mjöldagg. Jag ska skörda det sista nu de kommande dagarna men frågan är hur jag gör med ärtplantorna. Jag brukar normalt låta dem ingå i bädden till nästa år, alltså bara skära ner dem lite och sedan låta dem ligga.

Är det olämpligt att göra det när de är angripna? Bör jag frakta bort dem? Enligt min plan ska det odlas kål och betor i den bädden nästa år (om det kan ha någon betydelse för hur jag ska göra).
Lever min dröm på världens vackraste plats med min man, kaniner, hundar, höns och odlingar.

Hökenäs

  • Inlägg: 174
    • -
SV: Odlingslimpa med mjöldagg
« Svar #1 skrivet: 11 okt-16 kl 15:13 »
Jag tror att du kan använda det som är mjöldaggsangripet i limpan.
Här har mycket drabbats av mjöldagg till följd av det torra varma vädret. Men just kål och betor har inte drabbats här.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

440 gäster, 2 användare (1 dolda)
Hantverkaren

* Forum

* Om tidningen Åter



- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser