Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fårskinnsberedning Skåne  (läst 1677 gånger)

kackelo

  • Inlägg: 189
    • Skåne
    • Solåkra
Fårskinnsberedning Skåne
« skrivet: 27 okt-12 kl 18:09 »
Någon som har tips på vart man kan lämna sina fårskinn på beredning i Skåne? Gärna nära Hörby.

Skall snart skicka två tackor till slakt och har begärt återtag på skinnen.
Får: Finull och Dorset/finull. Höns: Faverolle, Dvärg Kochin, Isbar (endast hönor), Maran (endast hönor), Maran (endast hönor)...och så hundar, katt och bin såklart :)

kackelo

  • Inlägg: 189
    • Skåne
    • Solåkra
SV: Fårskinnsberedning Skåne
« Svar #1 skrivet: 29 okt-12 kl 09:41 »
Ingen som brukar ta hand om sina fårs skinn och skicka dem på beredning?
Får: Finull och Dorset/finull. Höns: Faverolle, Dvärg Kochin, Isbar (endast hönor), Maran (endast hönor), Maran (endast hönor)...och så hundar, katt och bin såklart :)

Anette

  • Inlägg: 785
  • Bor på landet i Skåne
    • Skåne
    • Solgläntan, livet på en gård
SV: Fårskinnsberedning Skåne
« Svar #2 skrivet: 29 okt-12 kl 10:18 »
Vad jag vet finns bara Tranås skinnberedning och Donnia skinn att välja på i Sverige tyvärr. Ska själv snart skicka iväg för första gången och grunnar på hur jag ska få dit skinnen.
...when the last individual of a race of living things breathes no more, another heaven and another earth must pass before such a one can be again.

William Beebe

mulleberga

  • Inlägg: 91
    • Skåne
SV: Fårskinnsberedning Skåne
« Svar #3 skrivet: 29 okt-12 kl 11:00 »
Slakteriet där jag lämnar för slakt, saltar och skickar iväg skinnen till Tranås...detta mot en avgift, mycket smidigt.
Bor på Liljegården med islandshästar, shettlandsponnys, får, höns, hundar och katter


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

633 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser