Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Taxar  (läst 2886 gånger)

Staaf

  • Gäst
Taxar
« skrivet: 20 maj-11 kl 10:30 »
Jag har en strävhårig tax av jaktlinjer. Hon är underbar, men en riktig rymmare. Jag funderar lite över hur det är hos de olika taxvarianterna. Är utställningstaxarna lika svåra att ha lösa eller är de lättare? Tänkte att de kanske är lättare att ha lösa då de rimligtvis inte borde ha lika stark jaktinstinkt, eller hur är det?

Edgar

  • Inlägg: 3246
    • -
    • Kennel Hustomten
SV: Taxar
« Svar #1 skrivet: 20 maj-11 kl 16:24 »
Vi har 4 taxar, väldigt individuellt.

Möjligen är kanintaxarna något mindre jaktlystna.

Staaf

  • Gäst
SV: Taxar
« Svar #2 skrivet: 20 maj-11 kl 17:41 »
Ok, så jag borde glömma tankarna på en till tax om jag vill ha stor chans att få en hund som jag kan ha lös?
Det är länge kvar till nästa hund, men jag gillar att drömma ;D

Djinn

  • Gäst
SV: Taxar
« Svar #3 skrivet: 20 maj-11 kl 18:20 »
Taxar är generellt mycket trevliga hundar, men som tidigare konstaterats: INTE särskilt bra på att hålla sig hemomkring.

Anser personligen att alla hundar med "jakt"-anlag ska hållas kopplade alltid, utom vid just jakt.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

549 gäster, 1 användare
Bortan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser