Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Är detta blodring?  (läst 1150 gånger)

19Haglund78

  • Inlägg: 46
    • Dalsland
Är detta blodring?
« skrivet: 04 mar-16 kl 11:31 »
Är detta blodringar?

hazybabe

  • Inlägg: 114
  • Skotska tjej förälskade i sverige.
    • Södermanland
SV: Är detta blodring?
« Svar #1 skrivet: 28 apr-16 kl 21:07 »
Hur gammal är äggen?  Jag personligen skulle saga att det blod ring då det finns varken foster eller spindel vävet av blod åderna

Sent from my D6503 using Tapatalk

Livet är Kärlek. Frågan är om du är värd mitt kärlek och en del av mitt liv?

19Haglund78

  • Inlägg: 46
    • Dalsland
SV: Är detta blodring?
« Svar #2 skrivet: 03 maj-16 kl 16:32 »
7dagar

May

  • Inlägg: 42
    • Skåne
SV: Är detta blodring?
« Svar #3 skrivet: 17 jun-16 kl 19:59 »
Ja, det är helt säkert blodringar :-\
3-7 dagar gamla foster som har dött (olika foster på bilderna), f.eks. pga fel temperatur eller felnäring (3. dagen).
Hade fostren varit större (men det är de inte) hade det kunnat vara även Riboflavinbrist (7.-10. dagen) eller D-vitaminbrist (14.-19.-dagen).
Viktigt är det att utfodra hönorna med massor av god näring som grönt från trädgården, goda fettsyror från frön och sädesslag och att inte glömma att hönsen behöver kost som även innehåller animaliska råvaror som kött eller insekter för att få välbefruktade ägg som kläcks lättare och snabbare👍🏻
Har några härliga djur här på gården som hjälper mig att ta en lugn stund emellanåt bl.a. en dansk-svensk gårdshund, bondkatt, skånegäss, löpankor, höns, ko, linderödsgrisar och kaniner.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

708 gäster, 4 användare (1 dolda)
ÖsterFröken, javill, surris91

* Forum

* Om tidningen Åter



- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser