Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vi som har/föder upp påfåglar  (läst 39604 gånger)

Paradisgården

  • Inlägg: 1492
    • Västergötland
SV: Vi som har/föder upp påfåglar
« Svar #20 skrivet: 26 maj-14 kl 10:23 »
Har nu en tupp och två hönor av blå påfågel. Sju ägg ligger just nu under ett par samruvande vanliga hönor. Hoppas det blir bebisar och att påfåglarna lägger fler ägg och själva lägger sig nästa gång.
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

supersemlan

  • Inlägg: 1
    • Värmland
SV: Vi som har/föder upp påfåglar
« Svar #21 skrivet: 20 jul-14 kl 00:43 »
 Hej Jag söker efter påfågelhonor, helst två men det går med en också.
Finns det någon som vet var jag kan få köpa dessa? Jag har en 11 år gammal påfågeltupp som nu är utan fru,
 han har bott hos oss i 10 år nu, går lös på gården och sover på en hanbjälke 10m upp i ladhustaket,
 Tar gärna emot tips var jag kan köpa påfågelägg också :) :) :)

Tacksam för svar

Pålandetärlivet

  • Inlägg: 4
    • Östergötland
SV: Vi som har/föder upp påfåglar
« Svar #22 skrivet: 24 dec-14 kl 21:08 »
hej, vi söker påfåglar inför säsongen 2015. någon som har att sälja, någon som vet någon? helst blå, inte vita. helst ett par, hona och hane. men det skulle gå med ägg också kanske, allt är av intresse!

Jarfelina

  • Inlägg: 1
    • Skåne
SV: Vi som har/föder upp påfåglar
« Svar #23 skrivet: 06 jun-15 kl 09:30 »
Hej.

Jag undrar om någon har några avelsägg till Påfågel att sälja.

Jag har fött upp påfåglar själv förr men efter att ha bott utomlands i 10 år så vill jag nu
börja igen. Jag inte speciellt orolig för att dom är känsliga då jag har vana av hela resan från ägg till vuxet djur.

Om du inte finns i Skåne som måste frakt vara ett alternativ

Annars kanske någon vet någon som har?

MVH

Rose-Marie Järf

AnnaGr

  • Inlägg: 84
    • Skåne
SV: Vi som har/föder upp påfåglar
« Svar #24 skrivet: 29 jul-15 kl 22:10 »
Kan någon uppfödare snälla ge mig tips om hur jag kan få mina påfåglar att stanna på gården? Har för andra gången på en månad fått hämta dom, några km bort....och varken jag eller fåglarna mår bra av detta :( hur gör ni andra??

Mvh Anna

Nikki Herrloff

  • Inlägg: 1
SV: Vi som har/föder upp påfåglar
« Svar #25 skrivet: 03 jul-19 kl 19:09 »
Söker påfågelägg. Har sökt på Google men hittar inte närmare än 15 mil. Finns det någon som kan tänka sig att sälja och skicka ägg?
Mvh Annica


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

556 gäster, 5 användare
xaelanar, alternaiv, Kengus89, ÖsterFröken, Lenakatarina

* Forum

* Om tidningen Åter



- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser