Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  SIMAR 122 reservdelar  (läst 1548 gånger)

Sivvv

  • Inlägg: 2
    • Närke
SIMAR 122 reservdelar
« skrivet: 26 jul-17 kl 09:31 »
Hej!
Jag har kommit över en jordfräs SIMAR 122, med sachsmotor, 191cc från 68. Skulle behöva nya startklackar till den. Någon som vet var/om det går att hitta reservdelar?
vänligen Bror (via Siv)
Siv

torbjorn

  • Inlägg: 13720
    • Medelpad
SV: SIMAR 122 reservdelar
« Svar #1 skrivet: 26 jul-17 kl 10:01 »
Liknande Sachsmotorer satt ju i många tidiga snöskotrar, så motordelar bör gå att hitta hos t ex Rinab eller någon annan firma i den branschen. De finns säkert också på eBay, i synnerhet hos tyska säljare. Sök då på motorns typbeteckning.
Annars kan jag tipsa om forumet maskinisten.net , där häckar en del Simar-entusiaster.

Da nic

  • Inlägg: 12
    • Skåne
SV: SIMAR 122 reservdelar
« Svar #2 skrivet: 16 feb-18 kl 21:50 »
Om du fortfarande letar. Googla "Simarkonsult" då och då, brukar dyka upp på blocket ibland andra ställen. En fin person som bor i skåne, eslöv och som sitter på hela gamla svenska lagret av simarreservdelar, och mycket kunskap om en undrar nåt om dem!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

540 gäster, 1 användare
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser