Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vår tupp galer inte!  (läst 1167 gånger)

phillipin

  • Inlägg: 2
    • Halland
Vår tupp galer inte!
« skrivet: 15 jan-17 kl 19:24 »
Vi har en tupp och 3 hönor av rasen Bohus-dals svarthöna, Ståtlig tupp med fina hönor. Men tuppen gal inte ! Han beter sig som en tupp ,håller ordning på damerna och bestämmer det mesta när de är ute på gården    ! Nu på vintern har vi dem inne i en spilta  stallet och de trivs ! ! Vi undrar bara hur det kan va att han inte galer?   Vi köpte flocken i maj ! Är det någon som har en idé ? Det är en ung flock!

Permission

  • Inlägg: 1004
    • Uppland
SV: Vår tupp galer inte!
« Svar #1 skrivet: 15 jan-17 kl 21:06 »
Har också haft tuppar som inte galer eller galer ytterst lite, vet inte vad det beror på, två av dem tycker jag lät bedrövligt när de väl gal så jag misstänker om det kan ha varit något fel på dem som gjorde att de avstod, den ena dog innan den fyllt 1 år dessutom, orsak okänd.

Den jag har nu galer, framförallt om han hör grannens tupp 1 kilometer bort, de yngre tupparna som är långt ner i hierarkin håller en låg profil.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

719 gäster, 2 användare
ÖsterFröken, Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser