Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ört i svensk flora för att öka förekomsten av lucid dreams - klardrömmar?  (läst 6015 gånger)

malb

  • Inlägg: 15
    • Västergötland
Någon som vet någon ört med egenskapen att öka förekomsten av sk. "lucid dreams" (svenska - klardrömmar). Drömmar där man är medveten om att man drömmer?

Vore kul :)

SkogsSpringaren

  • Inlägg: 1
    • Halland
Ja, Gråbo http://sv.wikipedia.org/wiki/Gr%C3%A5bo. Men har dock inte provat själv :)

Finns fler men tror detta är den enda som växer i Sverige.

anette i bugared

  • Inlägg: 6137
    • -
Rölleka, gärna ihop med Ringblomma ger tydliga och klara drömmar. Gråbon hjälper dig att minnas dem men fungerar även med Angelika.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

knöcklan

  • Inlägg: 5143
  • Strö salt på stjärtfjädrarna
    • Dalarna
Någon som vet någon ört med egenskapen att öka förekomsten av sk. "lucid dreams" (svenska - klardrömmar). Drömmar där man är medveten om att man drömmer?
Vore kul :)

Ja, Gråbo http://sv.wikipedia.org/wiki/Gr%C3%A5bo. Men har dock inte provat själv :)
Finns fler men tror detta är den enda som växer i Sverige.

Rölleka, gärna ihop med Ringblomma ger tydliga och klara drömmar. Gråbon hjälper dig att minnas dem men fungerar även med Angelika.
Tackar tackar jag antar att ni här ovanför inte har nåt emot att jag lägger över detta på Bänkens drömtråd  :D
Dialog förändrar mig och världen. mig ???  Insh'allah och tyga håller siddu
Det som är för allvarligt för att skämta om är inte heller värt att tas på allvar. En förutsättning fördemokrati

Fanny Forager

  • Inlägg: 21
    • Skåne
Yes, mugwort is very good as well as wormwood.  Taken as an infusion, rather than a tea, will make it much stronger. 
A good book with many excellent exercises to try is Astral Projection and the Nature of Reality by John Magnus. :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

503 gäster, 4 användare (1 dolda)
xaelanar, beekeepern, Palle500

* Forum

* Om tidningen Åter



Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser