Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur gör ni med era kölistor över avelsägg?  (läst 2968 gånger)

Sonnarps naturbruk

  • Inlägg: 100
    • Skåne
SV: Hur gör ni med era kölistor över avelsägg?
« Svar #20 skrivet: 05 mar-17 kl 20:47 »
Vi gör såhär, detta är taget direkt från vår infofil.

Beställningsvillkor
En beställning registreras först när vi har postadress och mobilnummer. Leveranser sker i turordning efter den ordning beställningen inkommit. Vi försöker leverera alla ägg vid samma tillfälle, om man beställt av flera raser, men ibland blir det flera leveranser.
Vi levererar efter överenskommelse i hela landet, på köparens risk. Vi packar väl, men ägg är ömtåliga så vi kan inte ge garantier. Vi skickar helst med Schenker, eftersom de har gett bäst resultat, enligt våra erfarenheter. Eventuell fraktkostnad tillkommer. Paketet aviseras med sms, så det är viktigt att ni kan nås på det mobilnummer ni angett.
Vi skickar bara på måndagar, så att paketet säkert är framme före helgen.
Betalningsvillkor: 10 dagar netto. Det följer med en faktura i paketet och man betalar till vårt bankgiro. Vi förbehåller oss rätten att ta betalt i förskott i vissa fall. Det går också att få försändelsen mot efterkrav, det kostar i så fall 55 kr extra. Obetalda fakturor kommer att gå till inkasso och i förlängningen till kronofogden. Behöver man lite längre kredit, ta kontakt med oss, så ser vi om vi kan hitta en lösning.
I nuläget kostar pack och frakt 130 kr för upp till 30 hönsägg, eller ca 27 ankägg, eller ca 10 gåsägg. Det går bra att beställa ägg från flera arter, som kan packas i samma förpackning, förutsatt att de ryms. Beställer man fler ägg än vad som ryms i en förpackning, så kostar efterföljande förpackningar 120 kr. Vi reserverar oss för prishöjningar på frakten, som är utanför vår kontroll.

Outlösta paket kommer att faktureras till hela varu- och fraktpriset, plus eventuella returfraktskostnader.

Det är ingen ångerrätt på skickade ägg, i enlighet med lagen ”Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler”, §11.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

801 gäster, 4 användare (2 dolda)
Radar, Be

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser