Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Normcentral  (läst 757 gånger)

Pelle Persson

  • Inlägg: 40
Normcentral
« skrivet: 13 okt-17 kl 05:18 »
Om det finns plats över i normcentralen i huvudbyggnaden, kan den även användas till förråd och toaletthus, ca 7 meter från huvudbyggnaden. Eller ska jag köpa två mindre normcentraler ?

Hur många platser i normcentralen kräver en förbränningstoalett samt en pumpautomat ?

torbjorn

  • Inlägg: 13720
    • Medelpad
SV: Normcentral
« Svar #1 skrivet: 13 okt-17 kl 06:58 »
Om man ska ha mer än en enda enfasgrupp i uthuset så är det bättre att sätta upp en gruppcentral där också.

Beträffande platsbehov i normcentralen så beror det på om pumpen och förbränningstoan är enfas- eller trefasmatade, samt om du tänker ha individuell jordfelsbrytare för någon av dem. För enfasutrustning som ska ha egen jordfelsbrytare finns det s k personskyddsautomater, som tar upp två automatsäkringsplatser och ger både säkrings- och jordfelsbrytarfunktion.

Pelle Persson

  • Inlägg: 40
SV: Normcentral
« Svar #2 skrivet: 13 okt-17 kl 08:36 »
okej, det var som vanligt mer komplicerat än vad  först tror.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

751 gäster, 8 användare (2 dolda)
xaelanar, kretslopp, malle h, gruvtrollet, Stengrim, Banelinjen

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser