Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fodervärd till flock blandade höbs  (läst 757 gånger)

Erika Heveus

  • Inlägg: 1
Fodervärd till flock blandade höbs
« skrivet: 03 okt-17 kl 19:36 »
Vi har haft hönor på somrarna i sex år och haft dem under resterande del av året hos en vän med hönshus. Problemet är nu att vår vän sålt och de nya ägarna vill inte ha kvar hönorna. Vi har själva kläckt fram dem och de är mer som familjemedlemmar, men tyvärr bor vi i lägenhet och kan inte husera dem förutom på sommaren.

Vi letar därför nu akut efter fodervärd för dem, i Stockholmstrakten eller i Mälardalen.

Flocken består av 15 höns varav två samexisterande tuppar. Fyra är superfina silkeshönor, tre är pärlhönor och de övriga är blandade större hönor. Den stora tuppen är en Brahma blandning. Alla är riktiga personligheter och värper superbra när de får gå ute!

Är det ngn som har tips på personer som är i tredelade av att vara fodervärd? Självklart skulle vi stå för alla kostnader under del av året då de inte bor hos oss på landet i Mariefredstrakten.

Hoppfull Mvh
Erika Heveus


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

750 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser