Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  propp i kloaken  (läst 845 gånger)

sumak

  • Inlägg: 4
    • Västergötland
propp i kloaken
« skrivet: 11 jul-17 kl 17:51 »
hej,har en kyckling på 1 vecka som har en kockla med spillning i baken och jag undrar om jag ska försöka lirka loss den eller möjligtvis blöta upp den först eller om det möjligtvis löser sig på egen hand ??? jag vill ju inte riskera o skada den lille krabaten som är mkt pigg o mår bra för övrigt, någon som vet?
höner på gårn

Nuffield

  • Inlägg: 90
    • Västerbotten
SV: propp i kloaken
« Svar #1 skrivet: 11 jul-17 kl 19:15 »
Om du tar kycklingen i ena handen och drar försiktigt i bajsklumpen brukar den lossna. Med dunet som den sitter fast i. Kycklingen kommer att tycka att det gör ont och pipa lite gällt men det går snart över. Huden är tunn men dunet sitter inte så hårt. Jag skulle tveka att blöta ner den. Bättre att försöka hålla kycklingen torr.

Gör du ingenting är risken stor att kycklingen dör. Har hänt mig några gånger men bara den kyckling jag inte gjorde nåt åt dog.

sumak

  • Inlägg: 4
    • Västergötland
SV: propp i kloaken
« Svar #2 skrivet: 11 jul-17 kl 21:00 »
gjorde som du sa och operationen gick över förväntan :) tack nuffield för hjälpen 8)
höner på gårn

Daniel_Wikman

  • Gäst
SV: propp i kloaken
« Svar #3 skrivet: 12 jul-17 kl 17:05 »
Jag brukar hålla stjärten på kycklingen under vattenkranen med ljummet vatten. Då löser det upp sig snabbt utan smärta för kycklingen.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser