Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  komplettera min qvarna röjsåg  (läst 1564 gånger)

simon.arvestrand

  • Inlägg: 777
    • Östergötland
komplettera min qvarna röjsåg
« skrivet: 03 jun-17 kl 15:17 »
Jag har några funderingar.

Jag har en husqvarna 227rd röjjare och vill ha tag i ett riggrör till så jag slipper skruva en massa
så fort jag ska gå från tråd till klinga.

1. finns det nytillverkade riggrör/satser som passar en gammal 227?
2. om inte finns det att få tag i gamla?
3. kanske är någon här på forumet som har ?

finns ju nya typ den här, men frågan är ju om rigganslutningen fortfarande är likadan som för typ 10 år sedan.

redrob

  • Inlägg: 2
SV: komplettera min qvarna röjsåg
« Svar #1 skrivet: 26 aug-17 kl 16:52 »
Min erfarenhet är att det blir en del skrivande även med olika rör. Balansen är så pass annorlunda mellan såg med trimmerhuvud och sågklinga att det måste till justeringar för att det ska vara bekvämt. Smidigast är att ha två sågar, en med trimmer och en med kläderna nya.

simon.arvestrand

  • Inlägg: 777
    • Östergötland
SV: komplettera min qvarna röjsåg
« Svar #2 skrivet: 26 aug-17 kl 17:52 »
Min erfarenhet är att det blir en del skrivande även med olika rör. Balansen är så pass annorlunda mellan såg med trimmerhuvud och sågklinga att det måste till justeringar för att det ska vara bekvämt. Smidigast är att ha två sågar, en med trimmer och en med kläderna nya.

Det blev två sågar till slut. iofs mest för att 227an började bråka med mig iofs men har två hq's nu.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

826 gäster, 6 användare
xaelanar, Björkris, Dot, polyamorista, EncEnl, kloge74

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser