Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Få upp hullet på dvärgget?  (läst 4866 gånger)

Sussilo

  • Gäst
SV: Få upp hullet på dvärgget?
« Svar #20 skrivet: 14 aug-12 kl 07:21 »
Getter kan se förfärligt risiga ut när de fäller med päls som hänger i trasor och kala fläckar om vartannat. Har getterna någon brist kan det ta längre tid för dem att bli av med den gamla pälsen och att den nya växer fram.

isblomma

  • Inlägg: 29
    • Dalarna
SV: Få upp hullet på dvärgget?
« Svar #21 skrivet: 21 aug-12 kl 23:27 »
Tösen min är fortfarande mager men ser mycket finare ut i pälsen. Hon fäller inte längre och där hon fällde som värst i början ser hon ut att ha fått tillbaka ny päls. Just nu ser det ut som att det är på rätt väg. Står nog inte på förrän vi skickar in hö också, får se hur hullet tar sig då!
Man, dotter, två bonussöner, tre katter, tre dvärggetter med fyra killingar, samt sommarfår (två tackor & fyra lamm i år). Det är min familj!

Eva o Getterna

  • Inlägg: 441
    • Uppland
SV: Få upp hullet på dvärgget?
« Svar #22 skrivet: 22 aug-12 kl 06:57 »
Har ett sätt att minska storleken på bilder som inte är den snabbaste eller något annat.
Mejla den till dej själv. Funkar om man har outlook till mejlen. Höger klicka på ikonen till bilden och välj skicka och e-post. Då kommer en ruta upp vill du minska storleken på bilden. Tyvärr har jag inte outlook hemma så jag får hotmejla bilderna till jobbet och sen göra om dom.
 

 
Lapgetter och höns Gott o blandat, Hedemora o Stor Brahma

isblomma

  • Inlägg: 29
    • Dalarna
SV: Få upp hullet på dvärgget?
« Svar #23 skrivet: 23 aug-12 kl 10:09 »
Tack för ditt tips! Sitter jag bara vid datorn är det dock inga problem, har bildredigeringsprogram där jag kan minska dem. Nu tog jag dock kort med mobilen och hoppades slippa fixa över dem till datorn :P *lat*
Man, dotter, två bonussöner, tre katter, tre dvärggetter med fyra killingar, samt sommarfår (två tackor & fyra lamm i år). Det är min familj!

Eva o Getterna

  • Inlägg: 441
    • Uppland
SV: Få upp hullet på dvärgget?
« Svar #24 skrivet: 23 aug-12 kl 12:20 »
Ja varför lägger man inte upp bilder det är ju så kul att titta på andras. Lat var just ordet.
Lapgetter och höns Gott o blandat, Hedemora o Stor Brahma

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Få upp hullet på dvärgget?
« Svar #25 skrivet: 23 aug-12 kl 19:44 »
Eller också är ni strängt upptagna av att (hrm) arbeta (hm, hrm) med era getter?  De måste ju ha massor av smek och godis för att överleva!  ;)
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

763 gäster, 2 användare
torbjorn, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser