Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Alger till hunden  (läst 20974 gånger)

winnie_poe

  • Inlägg: 90
  • Endast jag kan leva mitt liv. Lev det som varje da
    • Västerbotten
    • Lust och fagring
SV: Alger till hunden
« Svar #20 skrivet: 27 mar-09 kl 17:13 »
Det är jättebra!!" Har andvänt till hund häst och mig själv..
Bor med mannen i en gammal Västerbottengård, har bott i skärgården ett tag.Vi har en Curly coated retriever. Vill ha tag på getter (killingar)till slutet på april början på maj..

TOR

  • Inlägg: 129
    • Dalarna
SV: Alger till hunden
« Svar #21 skrivet: 03 mar-12 kl 12:52 »
Har provat Carragen mot inflammation, på hund som stod på Metacam och det fungerade, men hon var lös i magen ett tag. Hon blev så pass bra att jag kunde ta bort Metacam och bara ge ibland. Provade även själv för att se om det hjälpte el om jag inbillade mig, och blev bättre med mina kroniska besvär. däremot kunde jag inte få i mig så mkt som ordinationen sa. Hunden däremot, älskade "havssmaken". Provade även brunalger till hundar och får, men märkte ingen skillnad mot vanliga mineraler (får) eller tandsten på hund. Andedräkt, ja.

Tindrah

  • Inlägg: 329
    • Uppland
    • Bloggen: Husmors Nyckelknippa
SV: Alger till hunden
« Svar #22 skrivet: 23 mar-12 kl 08:42 »
Har skiftande erfarenheter av alger till hundar (ganska säker på att det var Börjes, men är inte helt säker på märket).

Min hund brukar tåla "allt" i matväg, men algerna gav direkt kliande utslag i öronen. Hon blev helt illröd och kliade tills det blödde. Försökte med jättesmå doser eftersom det stod i instruktionerna att de kunde behöva vänja sig i början. Men det fungerade inte alls. Även om jag bara strödde ut en minimal nypa (mindre än ett fjärdedels kryddmått) på maten så blommade öronutslagen upp direkt, inom några timmar.

Däremot vet jag två andra hundar som har ätit alger utan att drabbas av några problem så det är nog väldigt olika från hund till hund.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser