Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Lappland Nån som vill vara med på knasiga idéer och för den delen vettiga idéer också.  (läst 670 gånger)

ensamhet

• Lappland
Jag trivs inte i storstan eller söderut, med blaskiga smutsiga vintrar, stress och jäkt bland all trängsel.
Då tycker jag det är bättre uppe i norr med snö, ostress och oträngsel.

Försöker minska på beroendet av att vara beroende av allt möjligt, bättre att klara sig själv, så långt det går.
Minska ner på fasta kostnader, medför mer fritid till att göra vad man vill och inte jobba ihjäl sig, för att leva.

Det finns så mycke tokiga saker man kan göra här uppe, senast hörde jag en som ska starta skotercafe, där det bor 4 pers och flera mil till närmaste granne.
Men det borde gå att hitta på nå vettiga saker med, för att få lite inkomst.

Är det nån som är sugen på att vara med på det tåget, som i nuläget går nästan lika i otakt som tågen söderut?

Så här mörkt kan det bli mitt i natten på sommaren om det är mulet.

« Senast ändrad: 05 dec-17 kl 16:03 av ensamhet »

kretslopp

• 65 år arbetat med lantbruk skog, har mindre gård
    • Småland
Som du vet så är det att minska utgifterna som är viktigare än att få utgifter. En gubbe som jag hörde talas om, bjöd alla som ville att komma dit över en vecka på sommaren för att hjälpa till att slå några ängar han hade. Det hässjades sen och blev smådjursfoder som en vän sålde i en blomsterhandel.
kretslopp

Sjaunja

• Västerbotten
Såna här grejer gillar jag! Vore kul om vi träffades några stycken och hade total brainstorming. Man blir ju lätt hemmablind och kan få fantastiskt bra uppslag när nångra utifrån, med annat kunnande ser med fräscha ögon på ens trakt, förutsättningar och projekt. Skulle gärna vara en del av en kreativ grupp som for och handgripligen hjälpte varann att genomföra idéer.

Visionaryrealist

Inte för att jag riktigt vet hur du tänker. Men jag tycker det låter kul och bra!

Postat med Alternativ.nu´s app

VS

• Voluntary Simplicity
    • Dalarna
Det är bättre om nån tjej svarade här för att ta vara på denna fina erbjudande.
Allt negativt och ont som har hänt i mitt liv har jag orsakat mig själv medan allt gott och positivt har bara kommit av sig själv.

kretslopp

• Småland
Bjud in alla intresserade på arbetshelj, Du håller med sängplatser, resten får folk fixa själva. Alla som har ett kunnande, delar med sig av vad dom kan. Ex; slå med lie, fälla träd, hösta löv, så grönsaker, rensa ogräs, och laga mat.
kretslopp

isa

• Skåne
Jag är intresserad om det blir en arbetshelg!
Vi har ju långt till varandra men jag kommer ju att resa norröver nästa sommar!
Håller med dig om skitiga vintrar el sjön här med alger i början av nov!
Längtar efter rent vatten och riktiga vintrar!
Vet att det kommer, så länge får man fördriva tiden på bästa vis.
Sann mot mig själv. Alla har nått vackert.

kretslopp

• Småland
Nå jag har inte tänkt arrangera någon arbetshelj. Det är jag för trött och sjuk för, nä men det var en ide hur man kan göra.
kretslopp

isa

• Skåne
Men ett bra förslag!

ensamhet

• Lappland
Jag är intresserad om det blir en arbetshelg!
Vi har ju långt till varandra men jag kommer ju att resa norröver nästa sommar!
Håller med dig om skitiga vintrar el sjön här med alger i början av nov!
Längtar efter rent vatten och riktiga vintrar!
Vet att det kommer, så länge får man fördriva tiden på bästa vis.

Tänkte du på arbetshelg hos mig?

ensamhet

• Lappland
Såna här grejer gillar jag! Vore kul om vi träffades några stycken och hade total brainstorming. Man blir ju lätt hemmablind och kan få fantastiskt bra uppslag när nångra utifrån, med annat kunnande ser med fräscha ögon på ens trakt, förutsättningar och projekt. Skulle gärna vara en del av en kreativ grupp som for och handgripligen hjälpte varann att genomföra idéer.

Det tycker jag låter intressant.
Hur långt från stan bor du och vilket håll?

Sjaunja

• Västerbotten
Det tycker jag låter intressant.
Hur långt från stan bor du och vilket håll?

PM skickat

isa

• Skåne
Tänkte du på arbetshelg hos mig?

Ja varför inte! Jag reser ju i dina krokar nästa år!

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser