Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vill bygga en bosättning av däck åt hunden.  (läst 2602 gånger)

alter

  • Inlägg: 3
    • Uppland
Vill bygga en bosättning av däck åt hunden.
« skrivet: 31 aug-16 kl 11:16 »
Hej, jag arbetar på en däckfirma som däckmontör parallellt med boskapen och har fått ta hem två gamla bildäck som jag tvättat och rengjort  för att få det att se ut som följande:
är det någon speciell färg jag bör tänka på när jag målar om däcket?

Ska sätta ihop dom och göra den större, anledningen till att jag valt att göra de så är för att Dino (hunden) älskar plast, av någon anledning tuggar han på allt som har med plast att göra.

För att tydliggöra vilket däck det är (två likadana)

Tror ni idén funkar och är det skadligt för hunden på något sätt?

*bildäck taget från: https://www.abswheels.se/
*bild på däck taget från: http://thewhoot.com.au/whoot-news/diy/recycled-tyre-dog-bed

Jätte tacksam för svar och har något gjort något liknande så vore de super om ni kan posta upp bilder.
Dino (den svarta) men sin dotter som är av blandras.

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14416
    • Östergötland
SV: Vill bygga en bosättning av däck åt hunden.
« Svar #1 skrivet: 01 sep-16 kl 00:13 »
Däck innehåller en del otrevliga ämnen, men som du säkert märkt så dör man inte direkt av att hålla på med att byta däck dagarna i ända. Gamla däck har dessutom tappat en del av sina lättflyktiga ämnen.

När det gäller färgen så skulle nog jag snegla åt riktig däckfärg så den sitter kvar.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

777 gäster, 4 användare
xaelanar, LimJans, Kengus89, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser