Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Läs om uppvärmning i Alternativs Handbok!  (läst 15328 gånger)

Halte

  • Gäst
Läs om uppvärmning i Alternativs Handbok!
« skrivet: 09 nov-11 kl 23:24 »
Letar du efter information inom ämnet uppvärmning? Ta en titt i Alternativs Handbok! Handboken är en kunskapsbank för självhushållning och där står redan mycket matnyttig information som kan hjälpa den kunskapstörstande.

Du är också varmt välkommen att registrera dig där för att bidra med just dina kunskaper, antingen som nya ämnen eller som tillägg till redan befintliga.

>> Till "Uppvärmning" i Handboken
>> Till Handbokens startsida

Puffpuff

  • Inlägg: 181
    • -
SV: Läs om uppvärmning i Alternativs Handbok!
« Svar #1 skrivet: 14 dec-12 kl 10:43 »
Kikade in på
Citera
Handbok > Bygga och bo > Uppvärmning > Värmesystem acctankar

och där kunde jag läsa
Citera
230watts solpanel 1.929:-
Solpaneler till Nordens bästa priser. 27 årig prestanda Garanti.
www.nordicsunpower.se   


Inte sååå relevant....

Jag skulle önska en grundlig genomgång av för- och nackdelar med separata ackumulatortankar med tillhörande reglersystem jämfört med "alltiett" ackumulatortank med inbyggd eldstad utan avancerade reglersystem.
Har själv en sån där Bragepanna på 2m2 som visst inte säljs längre. Jag gillar den enkla tekniken som alla förstår och behärskar.

sɹǝpuɐ

  • Inlägg: 5876
  • Vad händer om du tänker tvärtom? Vänder på det?
    • -
SV: Läs om uppvärmning i Alternativs Handbok!
« Svar #2 skrivet: 14 dec-12 kl 11:34 »
Jag var in och tittade där, men hittade inte det där om solpaneler du citerade.

Var det kanske en "Google-annons?"

Handboken har annonser från Google Adwords / Adsense. Inkomsterna används för att finansiera driften och överskottet går till fina julklappar.

http://www.alternativ.nu/index.php?topic=145981

Innehållet i handboken skapas av de som läser den. Det innebär att den växer rätt spretigt, beroende på vad folk är intresserade av. Har du direkta frågor som inte besvaras i handboken kan det vara bättre att fråga på forumet. Får du bra svar vore det väldigt bra om du använder det för att komplettera handboken.
« Senast ändrad: 14 dec-12 kl 11:36 av sɹǝpuɐ »


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

517 gäster, 2 användare
Sjul, xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser