Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dvärgwanydotte  (läst 878 gånger)

maha

  • Inlägg: 51
    • Södermanland
Dvärgwanydotte
« skrivet: 02 apr-14 kl 11:28 »
Går det att blanda, ha några färger tillsammans av d.w om man vill ha färgrena hönor och tuppar ?

sonja på slätten

  • Inlägg: 2924
    • Halland
SV: Dvärgwanydotte
« Svar #1 skrivet: 02 apr-14 kl 12:43 »
Först och främst ska man inte blanda olika teckningar. Alltså som bandat, randat, randigt, columbia porslin m.m.
Vissa färger kan blandas, t.ex svart med blått, men de flesta inte.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Hannaz

  • Inlägg: 36
    • Skåne
SV: Dvärgwanydotte
« Svar #2 skrivet: 09 apr-14 kl 02:02 »
Först och främst ska man inte blanda olika teckningar. Alltså som bandat, randat, randigt, columbia porslin m.m.
Vissa färger kan blandas, t.ex svart med blått, men de flesta inte.

Hur menar du med "kan"?

sonja på slätten

  • Inlägg: 2924
    • Halland
SV: Dvärgwanydotte
« Svar #3 skrivet: 09 apr-14 kl 06:52 »
Jag menar att svart plus blått ger färgren avkomma, dvs de får standardenlig färg och ger i sin tur standardenlig avkomma.
Samma sak med t.ex  guld svartbandat plus silver svartbandat.
Att jag tog just dessa exempel beror på att jag själv har gjort detta många gånger och vet att det fungerar. Det finns  flera.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

729 gäster, 1 användare
Lillskiten

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser