Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Efterbörd eller lamm ?  (läst 1161 gånger)

Helena S

  • Inlägg: 51
Efterbörd eller lamm ?
« skrivet: 04 apr-08 kl 09:58 »
Här kommer en fråga som kanske är lite dum, men hur ser man om det ska komma fler lamm eller om det bara är efterbörden kvar ? I mitt fall har vi gutefår och de har alltid fått två, men i år hade vi en förstagångare som bara fick en. Jag var övertygad om att det skulle komma en till eftersom det hängde en vattenfylld blåsa ur henne, men det var ju bara efterbörden visade det sig.

Mina bekanta med finullsfår ( ej scannade) har lurat sig flera ggr och trott att det bara är efterbörden kvar, men sen kommer det fler lamm.

Finns det något knep för att veta säkert vad som är vad ? Man vill ju inte gå in och känna efter i onödan.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

499 gäster, 4 användare (2 dolda)
Eldtroll, Alexn72

* Forum

* Om tidningen Åter



- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser