Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bilder på hur lammen ligger i magen  (läst 1001 gånger)

Ingrid68

  • Inlägg: 232
    • -
Bilder på hur lammen ligger i magen
« skrivet: 29 mar-11 kl 14:27 »
Lamningen är slut för i år. Väldigt få fellägen trots övervägande trillingfödslar vilket är skönt och roligt. Men då det varit trillingar har storleksskillnaden varit väääääldigt stor mellan lammen i samma kull (minst 1 kg). Oftast en stor och två mindre men även två större och en mindre har förekommit. I år har vi ökat kraftfodergivan väldigt mycket jämfört med tidigare år och därför fått bättre födelsevikter på de allra flesta vilket ju var målet.
Vi kom att diskutera antal moderkakor, hur de sitter, hur lammen ligger när de är flera osv osv.
Är det någon av er som redan har hittat information och bilder hur det ser ut inne i tackans mage så jag slipper leta ihjäl mig på det här nätet?
Jag, make, dotter, hund, katt, genbanksanslutna hedemora höns, ett 30-tal finullstackor och två shettlandsponnier huserar på gården.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

733 gäster, 3 användare (1 dolda)
Oskari, sayerbýr

* Forum

* Om tidningen Åter



- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser