Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  keramik forum  (läst 15623 gånger)

rikard p

  • Inlägg: 8
keramik forum
« skrivet: 22 jan-04 kl 16:16 »
Jag heter Rikard och jag studerar just nu på Glas og keramik skolen på Bornholm på keramik linjen där..
Jag söker människor ,,keramiker i Sverige och norden som är intreserade av vedbränd keramik och som vill starta upp verkstad och bygga ugnar tillsammans .Jag har tänkt det som ensorts  kollektiv  kanske vi kan finna både boende och verkstad på samma plats...
hör av er ..
mvh Rikard..

katarina

  • Gäst
Re:keramik forum
« Svar #1 skrivet: 21 mar-04 kl 23:36 »
Hej,jo jag heter katarina och är väldigt intreserad av keramik,,skulle vilja hålla på med det dygnet runt,,men ,,jag är lite nyfiken på din ide,,hur menar du,,och hur skulle man försörja sig,,berätta gärna mer,,MVH Katarina

lerälva

  • Inlägg: 19
  • we are free to be free
    • Värmland
    • www.denvertikaladansen.blogspot.com
Re:keramik forum
« Svar #2 skrivet: 10 maj-04 kl 12:13 »
tycker det låter härligt, kan dock inte just nu, då jag ska börja plugga i höst.. men om tre fyra år sådär så kommer jag gärna och bor hos dej om du fixat nåt =)
..I have stood silent among the trees
in the twilight of a summers evening
until I have been forgotten in the midst of things.. // Christopher Titmuss

Karin Berg

  • Inlägg: 6
    • Gotland
Re:keramik forum
« Svar #3 skrivet: 29 sep-04 kl 00:12 »
Jag håller på att bygga upp en keramikverkstad i Stånga på Gotland och är jätteintresserad av att även fixa vedugn. Jag har bränt en del lergods, salt och även stengods i vedugnar under min utbildning på Capellagården och på HDK i Göteborg.
 
Vore kul om vi kunde bli fler- det är ju himla onödigt med en ugn per keramiker, eller hur? Och Gotland är bra- det finns en marknad här för keramik. Inte för att det är lätt, men det är möjligt!

Hör av er-
Karin Berg
Sutarve
620 13 Stånga
keramikkarin@hotmail.com

rikard p

  • Inlägg: 8
Re:keramik forum
« Svar #4 skrivet: 03 nov-04 kl 16:57 »
Hej Karin ..
låter intresant med Gotland .Ska snart på praktik men skulle gærna komma och bygga en ugn eller samarbeta på något sætt.Byggde en anagama i england i sommras och ska tillbaks och bygga en till næsta sommar tillsammans med NicCollins..
Hør av dig så kan vi hålla kontakten...

Rikard...

Kili Siimes

  • Inlägg: 3
    • Västergötland
SV: keramik forum
« Svar #5 skrivet: 07 jul-14 kl 11:56 »
Hej !

Om intresset består så har jag hus, anagama,keramikverkstad, material till salu.
ligger i Västgötaland, nära Kinna
ring gärna för mer info eller svara här
Tel 0320-14755,el.0762 777829

kom gärna på besök !
Med vänlig hälsning
kili siimes


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

563 gäster, 2 användare (1 dolda)
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser