Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sjuk?  (läst 944 gånger)

Spånga

  • Inlägg: 56
    • Uppland
Sjuk?
« skrivet: 26 dec-17 kl 14:59 »
Har en hedemorahöna som igår höll till i värpredet länge igår. Till slut tog vi ut henne därifrån och tittade lite extra på henne. Hon hade lite avföring på fjädrarna bak, men annars inget speciellt. Hon satte sig på nattpinnen hela natten När vi väckte dom imorse blev hon ?uppvaktad? av tuppen han gick bredvid och flyttade henne så hon inte kom framtill maten. Bara för att försäkra mig att hon åt så fick dom lite extra i en skål, så jag har sett henne både äta och dricka. Jag kan inte riktigt sluta oroa mig dock, tycker hon sitter lite för sig själv och ser lite "burrigare ut" i fjäderdräkten än de andra. Ska jag oroa mig, vad bör jag ev kolla mer?

Spånga

  • Inlägg: 56
    • Uppland
SV: Sjuk?
« Svar #1 skrivet: 26 dec-17 kl 18:13 »
Nu när vi var ute på kvällskvisten betedde sig Lilla fröken blå mer normalt, hon var med dom andra och kastade sig över salladen dom fick. I ett av redena hittade vi ett lite ägg, kanske hälften så stort som de andra. Till saken hör att Lilla fröken Blå är vårt minsta höns, kanske det yngsta (fast jag vet inte exakt ålder på någon de ska vara 1-2 år och jag är nybliven hönsägare sedan några veckor). Skulle det kunna vara så att hon är "nybörjare" och därför haft problem? Hon är dock fortfarande lite kladdig i baken men hennes beteende känns mer "friskt". Nu hoppas jag att det bara var något övergående. Tacksam för kommentarer och erfarenheter!

Permission

  • Inlägg: 1004
    • Uppland
SV: Sjuk?
« Svar #2 skrivet: 26 dec-17 kl 20:30 »
Är det allvarligt så kommer hon antagligen dö inom någon dag, annars vänta och se.

Spånga

  • Inlägg: 56
    • Uppland
SV: Sjuk?
« Svar #3 skrivet: 20 jan-18 kl 19:32 »
Uppdatering: Hon lever och mår bra. Hon fick en period när hon ville ruva, men som var lätt att avbryta. Sedan har vi sett lite bajskladd därbak, men hon hänger med och verkar helt frisk nu.
/Spånga


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

760 gäster, 4 användare
xaelanar, Be, Trolle_85, Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser