Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dv.Wyandotte färger m.m  (läst 16512 gånger)

Lycka

  • Inlägg: 4229
    • Ångermanland
SV: Dv.Wyandotte färger m.m
« Svar #20 skrivet: 16 aug-09 kl 12:54 »
Har du blåguldrandad tupp med guldrandade hönor så blir det både blå och guld.
Silver med gul eoch  silver får man 50/50 hönor men felfärgade tuppar.
jag mailade nyss ang silvertupp med guldblå höna, det går visst inte bra.
Hedemorahöns

Fredrikslund

  • Inlägg: 2768
    • Södermanland
SV: Dv.Wyandotte färger m.m
« Svar #21 skrivet: 16 aug-09 kl 13:35 »
Attans då!  :-\ inte ens om du har guldblå tupp med silver svarta hönor? självklart inte, det måste jag ju räkna ut själv. då kanske jag måste ha dom försig då. vill helst ha gulblå och silver men jag tror inte jag kan bygga det nya hönshuset allt för stort  :-\

mazze

  • Inlägg: 672
    • Småland
    • Komålen
SV: Dv.Wyandotte färger m.m
« Svar #22 skrivet: 19 aug-10 kl 22:19 »
Köpte 2 guldsvartkantade wyandottehönor i våras och släppte in till mina vita och svarta wyandotter. Jag kläckte lite ägg av dom och fick en kyckling som är guldfärgad med blå kant.
Är detta en godkänd färg? Och hur avlar jag vidare för att få flera?
Har en massa kor, höns, ankor, får o hundar. Vänligen läs vilka raser jag har på min hemsida.

Jennyt

  • Inlägg: 3177
    • Västergötland
SV: Dv.Wyandotte färger m.m
« Svar #23 skrivet: 19 aug-10 kl 22:33 »
Japp, godkänt och fiiiiiint :D

.... hur du avlar vidare är säkert andra än jag bättre på, ett tag till ;) , men jag vet att du kan ha guld/ svart, guld/ blått och guld/ vitt tillsammans ..... vet inte riktigt hur det är med silver/ svart..... i vanliga fall ska man ju inte blanda guld och silver..... men någon annan kan kanske stäppa in och reda ut detta.....

 MVH Jennyt
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

785 gäster, 2 användare
Tiomilaskogen, erland76

* Forum

* Om tidningen Åter



- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser