Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Detta kan väl inte vara ÄKTA lohmans?  (läst 5120 gånger)

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
Detta kan väl inte vara ÄKTA lohmans?
« skrivet: 12 jul-12 kl 10:42 »
Detta måste väl vara Lohman AVKOMMOR och inte äkta Lohmans?! Föräldradjuren till äkta lohmans ska ju kosta en förmögenhet....

Citera
I Augusti börjar Fannys Fåglars Lohmann säsong! Den 18 Augusti kommer vi ha 500 st (250 vita, 250 bruna) 21 veckors Lohman hönor till salu som därmed kommer värpa deras första säsong. GÅR ATT TINGA NU!!
Utöver den kullen kommer vi ha i senare dar ett tusental kycklingar.
 
Under hela hösten/vintern kan ni köpa stora mängder värp hybrider hos oss därför måste ni för beställa annars är det försent därför under säsongen är det OFTAST slutsålt!
 
Utöver de första värpklara kommer resterande fåglar säljas vid 7 veckors ålder.
 
Lohamnn är världens mest producerande värp hybrider som lägger hela 350 ägg/år så detta är inget att missa! De brukar värpa redan vid 19-20 veckors ålder.
 
Som alltid vid köp av över 30 st får ni 2x 25 kg säckar värpfoder på köpet och vi kan även fixa frakt!
 
Pris:
-21 veckors: 200:-
    -över 30 st-> 150:-
-7 veckors: 170:-
    -över 30 st-> 145:-
 
MVH Fannys Fåglar
www.fannysfaglar.se


http://fannysfaglar.hemsida24.se/till-salu-2204921
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Lycka

  • Inlägg: 4229
    • Ångermanland
SV: Detta kan väl inte vara ÄKTA lohmans?
« Svar #1 skrivet: 12 jul-12 kl 11:26 »
Vad är äkta Loman ??
Hedemorahöns

Helle-Mari

  • Inlägg: 205
    • -
SV: Detta kan väl inte vara ÄKTA lohmans?
« Svar #2 skrivet: 12 jul-12 kl 11:38 »
De köper väl in daggamla kycklingar från de stora kläckerierna och då är de äkta hybrider.

Dajen

  • Inlägg: 246
    • Uppland
SV: Detta kan väl inte vara ÄKTA lohmans?
« Svar #3 skrivet: 12 jul-12 kl 12:11 »
Jag vill bara tipsa alla intresserade om Bäckadalens hönseri i Motala. Därifrån köpte jag 16 veckor gamla bruna lohmann för 80 kr styck förra året. Fick dem levererade till Uppsala för mindre än en hundring extra. De började värpa efter två veckor. Dessa var mina första höns och jag har sedan utökat med massor av olika raser, men trevligast i hela hönsgården är mina Lohmann! De
t låga priset gällde även vid köp av få hönor, jag köpte bara sju stycken.
« Senast ändrad: 12 jul-12 kl 12:13 av Dajen »

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Detta kan väl inte vara ÄKTA lohmans?
« Svar #4 skrivet: 12 jul-12 kl 13:50 »
Vad är äkta Loman ??
orkar inte förklara, finns trådar om det, eller om linkoso eller någon annan som orkar förklara kommer hit och berättar :P
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Tallgrinden

  • Inlägg: 824
    • Uppland
    • Kladdnos kennel
SV: Detta kan väl inte vara ÄKTA lohmans?
« Svar #5 skrivet: 12 jul-12 kl 14:04 »
Det går även att kôpa in kläckägg från kläckerierna för att kläcka själv. Avkommorna blir då äkta Lohman, eller vilken sort nu äggen är.
Där bilvägen slutar med djur och barn. Pluggar till veterinär och är väldigt singel.

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Detta kan väl inte vara ÄKTA lohmans?
« Svar #6 skrivet: 12 jul-12 kl 15:14 »
Det går även att kôpa in kläckägg från kläckerierna för att kläcka själv. Avkommorna blir då äkta Lohman, eller vilken sort nu äggen är.
Då köper man väl in äggen från utlandet från företaget Lohmann? Blir inte det jäkligt dyrt? :P haha
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Azoo-Lina

  • Inlägg: 7326
  • Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Detta kan väl inte vara ÄKTA lohmans?
« Svar #7 skrivet: 12 jul-12 kl 16:17 »
Då köper man väl in äggen från utlandet från företaget Lohmann? Blir inte det jäkligt dyrt? :P haha
Det kläckeri som kläcker Lohmann hybrider i Sverige heter Grimnäs AB. Dom kläcker även hybriden Super-Nick. Grimnäs  AB och de andra avelföretagen (Swedfarm AB och Swedegg AB) som föder upp Bovan, Hy-Line köper in hybridernas föräldrageneration daggamla från utlandet. Dessa kycklingar förd sedan upp i Sverige och sätts ihop i avelsgrupper för att producera de ägg som kläcks farm och blir de hybrider som finns i den Svenska hönsindustrin.

Så kan du övertala Grimnäs att köpa avelsägg från deras föräldragrupper så är det definitivt riktiga Lohmann. Eller så kan man ju köpa daggamla kycklingar och föda upp och sälja.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

671 gäster, 5 användare
xaelanar, von tratt, alternaiv, mikaelmareld, LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser