Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Maraner och araucana tillsammans?  (läst 973 gånger)

Cocca

  • Inlägg: 6
    • Jämtland
Maraner och araucana tillsammans?
« skrivet: 09 maj-16 kl 19:35 »
Har snart byggt klart mitt hönshus! Ska dit med en dörr bara ;)
Är verkligen intresserad av maraner, och även araucana. Har ingen erfarenhet av någon av dessa vet inte heller någon som har/har haft någon av dessa.
Är det någon som har erfarenhet av dessa raser tillsammans? Eller något speciellt man ska tänka på med dessa raser?
Eller är det bara att testa sig fram?

Franzens

  • Inlägg: 2
    • Västerbotten
Maraner och araucana tillsammans?
« Svar #1 skrivet: 06 aug-16 kl 08:02 »
Nu är jag verkligen ingen erfaren hönsmänniska, men jag har en blandad flock med Hedemora-blandraser, en Sussex, några isbar, en värphybrid och en leghorn och jag tror inte rasen påverkar huruvida de kan gå tillsammans eller inte. Jag vill ha olika färger på äggen så därför har jag olika raser i hönsgården. Vill man däremot avla på någon viss ras är det ju av vikt att hålla raserna separerade.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

669 gäster, 1 användare
ninanna

* Forum

* Om tidningen Åter



- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser