Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  American dominique  (läst 2524 gånger)

kackelo

  • Inlägg: 189
    • Skåne
    • Solåkra
American dominique
« skrivet: 15 nov-10 kl 13:16 »
Någon som har erfarenhet av rasen American dominique, kanske t.o.m. någon som har den i sitt hönshus? Vill gärna höra vad ni tycker om den då jag funderar på att skaffa.
Får: Finull och Dorset/finull. Höns: Faverolle, Dvärg Kochin, Isbar (endast hönor), Maran (endast hönor), Maran (endast hönor)...och så hundar, katt och bin såklart :)

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: American dominique
« Svar #1 skrivet: 21 nov-10 kl 00:55 »
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

kackelo

  • Inlägg: 189
    • Skåne
    • Solåkra
SV: American dominique
« Svar #2 skrivet: 22 nov-10 kl 10:04 »
Här kan du läsa lite http://honsraser.se/american_dominique.html :)


Jo, det är en från forumet som har den sidan, dock verkar det som både mail, mobil och fast telefon är avslagna...

Finns det någon annan på forumet som har rasen?
Får: Finull och Dorset/finull. Höns: Faverolle, Dvärg Kochin, Isbar (endast hönor), Maran (endast hönor), Maran (endast hönor)...och så hundar, katt och bin såklart :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

752 gäster, 2 användare (1 dolda)
Lillskiten

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser