Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höstsådd/sensommarsådd  (läst 1074 gånger)

Be

  • Inlägg: 377
    • Finland
Höstsådd/sensommarsådd
« skrivet: 30 jul-17 kl 18:34 »
Har fått tillgång till några kvadratmeter att odla på året runt, så tänker nu anlägga odlingar med perenna grönsaker. Bland annat ska jag ha sparris, strandkål och ramslök. Så nu undrar jag, finns det någon chans att få plantor att etablera sig om man sår nu/höstsår? Har svårt att bärga mig ända tills nästa vår!
Ingen människa är illegal

kretslopp

  • Inlägg: 2246
  • mindre gård, nästan självförsörjande, pensionär.
    • Småland
SV: Höstsådd/sensommarsådd
« Svar #1 skrivet: 30 jul-17 kl 18:55 »
Känner du till Skillnadens Trädgård? Det är en blogg om odling i praktiken. Jag kan rekommendera den. Om du har svårt att hitta den sök på Tidningen Land.
kretslopp

Be

  • Inlägg: 377
    • Finland
SV: Höstsådd/sensommarsådd
« Svar #2 skrivet: 01 aug-17 kl 08:33 »
Jo, känner till bloggen och brukar ofta komma in på den när jag söker något. kollade också lite om höstsådd där men hittade inga definitiva svar. Men tack! 8)
Ingen människa är illegal

Lageshus

  • Inlägg: 80
    • Småland
SV: Höstsådd/sensommarsådd
« Svar #3 skrivet: 01 aug-17 kl 09:50 »
Jag är inte så hemma på just perenna grönsaker, men de flesta perenna blommorna behöver ju stratifieras för att gro, eller sås på hösten för att gro på våren, och det borde väl gälla grönsaker också. Annars är det ju bara att testa, mitt valspråk i odling och mycket annat är "går det så går det, annars har jag lärt mig nåt". I värsta fall har man förlorat kostnaden för några frön.

Postat med Alternativ.nu´s app


Be

  • Inlägg: 377
    • Finland
SV: Höstsådd/sensommarsådd
« Svar #4 skrivet: 01 aug-17 kl 12:51 »
Ja det är ju väldigt sant!  ;D
Ingen människa är illegal


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

564 gäster, 2 användare
alternaiv, xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser