Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dag 19 i kläckmaskinen, hur stor vattenspegel?! Bild -Hjälp!  (läst 1107 gånger)

matador

  • Inlägg: 5
    • Bohuslän
Hej.
Jag har en kläckare med ca 60 ägg. fram tills dag 18 har jag bara haft en 200g leverpastejburk, ett par deciliter?  Nu är jag inne på dag 19 och kan fortfarande inte bestämma mig hur mycket vatten jag ska ha... testade hälla lite vatten under äggen men inser att det blir för stor vattenspegel så tog bort det.


Just nu är det ca 20 av äggen som ligger i kläckaren som ska kläckas om ett par dagar, dom andra senare.. bör jag hålla mig till den lilla burken eller ska jag öka på med tex:

Har även en mindre kläckare som bara jag har 20 ägg i, samma fråga där hur stor vattenspegel behövs nu i slutet?

Har tyvärr ingen hydrometer men har beställt.
Tacksam för svar.

Permission

  • Inlägg: 1004
    • Uppland
SV: Dag 19 i kläckmaskinen, hur stor vattenspegel?! Bild -Hjälp!
« Svar #1 skrivet: 15 mar-17 kl 14:22 »
du kan ha mycket mycket vatten innan det börjar bli för mycket.

matador

  • Inlägg: 5
    • Bohuslän
SV: Dag 19 i kläckmaskinen, hur stor vattenspegel?! Bild -Hjälp!
« Svar #2 skrivet: 15 mar-17 kl 14:51 »
du kan ha mycket mycket vatten innan det börjar bli för mycket.
Okej,  så risken att dom får för "mycket" fukt på slutet är liten?  Jag har öppnat kläckte flera gånger och grejat med vattnet,  bör jag istället fylla på rejält med vatten och låta den stå ostört?
« Senast ändrad: 15 mar-17 kl 15:22 av matador »

Permission

  • Inlägg: 1004
    • Uppland
SV: Dag 19 i kläckmaskinen, hur stor vattenspegel?! Bild -Hjälp!
« Svar #3 skrivet: 15 mar-17 kl 23:57 »
Ja, öppna så sällan som möjligt.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

553 gäster, 3 användare
xaelanar, peterm, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser