Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hyra ut tomt  (läst 3888 gånger)

almåsen

  • Inlägg: 10
    • Skåne
Hyra ut tomt
« skrivet: 25 nov-16 kl 17:58 »
Har en tomt på ca 7000 kvm som jag har tänkt hyra ut. Det är fritt att göra vad man vill på tomten.

Min fråga är vad är skäligt att ta för denna tomt i hyra?

Tillägg; Idag är det en person som nyttjar tomten till ett svartbygge samt har några husvagnar och lite skrot där.

Jag omformulerar frågan till vad bör jag ta i hyra?
« Senast ändrad: 25 nov-16 kl 19:54 av almåsen »

kurt

  • Inlägg: 3488
SV: Hyra ut tomt
« Svar #1 skrivet: 25 nov-16 kl 18:32 »
Skall man få några pengar på att hyra tomt, så bör den nog ligga mycket bra till OCH ha bygglov!

Ett svart får

  • Inlägg: 9921
    • Bohuslän
SV: Hyra ut tomt
« Svar #2 skrivet: 25 nov-16 kl 18:33 »
Men vad är det meningen att de skall göra med tomten? Man får ju nästan inte göra någonting utan att söka bygglov. Och vem skulle satsa de pengarna på att bygga något på en hyrd tomt? I såna fall får du nästan arrendera ut den på flera tiotals år

olivia.k

  • Inlägg: 1455
    • Jämtland
SV: Hyra ut tomt
« Svar #3 skrivet: 25 nov-16 kl 18:38 »
Vad hyran är beror på läget och jag förutsätter att man får bygglov. Jag har en stuga på min fastighet som uppfördes som svartbygge och arrendet var 2000kr per år i början på 2000-talet. Här i Jämtland finns det många arrendetomter i bydalsfjällen och där är arrendet 10 000kr per år.

Om du bara ska hyra ut så någon kan ha sina djur där så kanske du kan få 500kr i hyra per år, om exempelvis din granne tycker marken ligger lägligt till.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

697 gäster, 4 användare (1 dolda)
Bröd, Radar, RindertD

* Forum

* Om tidningen Åter



- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser