Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gammal gasspis  (läst 1461 gånger)

Annace

  • Inlägg: 1
    • Uppland
Gammal gasspis
« skrivet: 25 okt-16 kl 15:58 »
Jag försöker hålla liv i en stor gammal gasspis av tyskt märke. Proffs på ärendet säger att det inte finns några reservdelar längre.
Jag tror emellertid att det bara handlar om att hitta rätt människa som är tillräckligt kunnig och klurig. Tips vart jag kan vända mig mottages tacksamt!
/Anna

Nordic Vargtand

  • Inlägg: 3645
    • Hälsingland
SV: Gammal gasspis
« Svar #1 skrivet: 25 okt-16 kl 17:32 »
Vad är det för fel på den?

Ofta kan man tex byta delar på den med andra brännare, eller vad man nu saknar på den om den är av hög kvalitet, men man kan behöva ändra litet mer saker som anslutningar, passplåtar, mm. Använder inte gas spis själv, men gaskaminer vet jag går att modifiera ganska ordentligt om det tex är gamla fina antika kaminer eller den av annan orsak är unik eller var dyrbar och höll hög bygg kvalitet när den var ny så att det är lönt att kosta på den.
Слава Україні! Героям слава!

Förenklar man någonting för mycket så blir det till slut helt obegripligt.

kurt

  • Inlägg: 3488
SV: Gammal gasspis
« Svar #2 skrivet: 25 okt-16 kl 18:41 »
Har det bara sålts tillräcklig många exemplar så finns det ju begagnade spisar att plocka delar från

torbjorn

  • Inlägg: 13745
    • Medelpad
SV: Gammal gasspis
« Svar #3 skrivet: 26 okt-16 kl 00:05 »
Är spisen avsedd för gasol, naturgas/biogas eller stadsgas/lysgas?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

806 gäster, 1 användare
Hokuspokus

* Forum

* Om tidningen Åter



- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser