Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Getmjölk utan killing?????!!  (läst 2441 gånger)

EbbaB

  • Inlägg: 24
    • Småland
Getmjölk utan killing?????!!
« skrivet: 12 sep-15 kl 15:14 »
En av mina fyra getter har mjölk i juvret, fast hon aldrig fått killing? Hur? Är detta vanligt? Är helt chockad... :-) Hon är ett o etthalvt år och går med tre getsystrar.
Magnoliaomfamningar med pionknopp mot kinden i lavendelvind genom kaprifolflod under vibrerande sommarkärlek mot brun hud med bakgrund av påfågelfjädrar, mörkt hav och musik.

Weasel

  • Inlägg: 1852
    • Skåne
SV: Getmjölk utan killing?????!!
« Svar #1 skrivet: 12 sep-15 kl 15:31 »
Sök på jungfrumjölk på forumet, vet att det skrivits om det förr.
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Getmjölk utan killing?????!!
« Svar #2 skrivet: 12 sep-15 kl 20:11 »
Det händer. Bara att tacka o ta emot. 😊
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Getmjölk utan killing?????!!
« Svar #3 skrivet: 13 sep-15 kl 04:31 »
Välkommen!

  I de flesta fall är det inte så mycket.  Du bör inte mjölka henne, om det inte är så mycket att hon verkar besväras av det.  För även om du vill ha mjölken, så lär det inte bli många droppar per dag så här års.  Varje mjölkning öppnar spenkanalen, med infektionsrisk som följd.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

tossefarmor

  • Gäst
SV: Getmjölk utan killing?????!!
« Svar #4 skrivet: 24 sep-15 kl 12:29 »
Välkommen!
Har en get, som jag måste mjölka minst en gång  veckan, som ger jungfrumjölk. Hon har gett oss mjölk i ett år snart, och det är helt omöjligt att sin lägga henne. Men det är som tidigare har sagt, det är bara att tacka och ta emot. Tänk bara på att när du mjölkar henne, se till att du mjölkar juvret tomt varje gång.

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Getmjölk utan killing?????!!
« Svar #5 skrivet: 24 sep-15 kl 19:10 »
Tänk bara på att när du mjölkar henne, se till att du mjölkar juvret tomt varje gång.
Bra att du sa det, tossefarmor!  Det är viktigt.  Och grattis till mjölken!
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

494 gäster, 3 användare (2 dolda)
Lillskiten

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser