Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Electrolux Assistent  (läst 3135 gånger)

gröngölingen

  • Inlägg: 129
    • Skåne
Electrolux Assistent
« skrivet: 11 nov-14 kl 22:53 »
Är det någon som har koll på vad det är för triac det sitter i kretskortet i Electrolux assistent modell AKM 3010 W. Productnr:910 281 505. Type N 23, när jag fick den bytt senast lyckades reparatören ta bort siffrorna på triacen när han satte på kylpasta, eller är det så väl att någon har ett kopplingsschema med komponentlista som man skulle kunna få ta del av.

LennartB

  • Inlägg: 6
    • Småland
SV: Electrolux Assistent
« Svar #1 skrivet: 29 nov-14 kl 09:06 »
Är det någon som har koll på vad det är för triac det sitter i kretskortet i Electrolux assistent modell AKM 3010 W. Productnr:910 281 505. Type N 23

Jag har en N10, och i den sitter den en triac av typen SC141D, finns på ebay såg jag.  :)
Men jag skulle vara tacksam om jag kunde få hjälp med värdet på resistorn till vänster på kortet, den är helt bränd som synes...   ???

gröngölingen

  • Inlägg: 129
    • Skåne
SV: Electrolux Assistent
« Svar #2 skrivet: 30 nov-14 kl 23:06 »
Har inte varit inne på alternativ.nu på länge men skall skyndsamt göra mitt yttersta för att se om det ser likadant ut på mitt kretskort.

gröngölingen

  • Inlägg: 129
    • Skåne
SV: Electrolux Assistent
« Svar #3 skrivet: 03 dec-14 kl 18:18 »
LennartB jag kan dessvärre inte hjälpa dig med vilket värde det är på resistorn på ditt kretskort, på mitt kretskort ser det helt annorlunda ut, inga transistorer och bara en större kondensator. Vi får väl vänta och se om det finns någon med rätt kretskort eller får vi gå till någon verkstad med de rätta grejorna.   

LennartB

  • Inlägg: 6
    • Småland
SV: Electrolux Assistent
« Svar #4 skrivet: 15 dec-14 kl 13:21 »
Hej!

Fick hjälp i en annan tråd, det skulle vara en 470 ohmare.

Men tack ändå!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser