Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sååå trött på inälvsmask..  (läst 20054 gånger)

Fridur

  • Inlägg: 154
  • Letar efter ett nytt arbete!
    • Halland
SV: Sååå trött på inälvsmask..
« Svar #40 skrivet: 08 apr-12 kl 16:38 »
Frontline Vet. är ett medel mot fästingar och annan ohyra på katt och hund. Droppas på huden i nackbasen.

Profender och Stronghold är bra mot de inälvsmaskar som våra katter har. Droppas också på huden i nacken.

Viktigt är att det verkligen droppas på huden och inte bara i pälsen! Man måste föra undan pälsen så att huden syns, och krama ur dropparna där.

A just så hette det stronghold! Funkar toppen, fast här kräcks det upp 14cm långa levade!!!!! :-X Bandmaskar med ca 3mån mellanrum i allafall, så jag funderar på vad det är för super maskar som finns i sunnstorp...
Men min Vet säger att det inte är så ovanligt när de springer ute och äter stora mängder sork....
Bor på landet med sambo, katter, kaniner, vaktlar och Höns! Letar efter en gård att fylla med allehanda djur :)

anders50

  • Gäst
SV: Sååå trött på inälvsmask..
« Svar #41 skrivet: 08 apr-12 kl 16:41 »
Högre upp i tråden så står det att medlet Frontline finns i droppform (nacken) och då heter Profender.
I länken jag gav till läkemedelsverket så står det att medlet tar rundmask och bandmask, det står inte nämnt spolmask.

Snurrigt.  ::)

Än en gång...Frontline är inget medel mot inälvsmask!
 
Och medlen byter aldrig namn!

Gille

  • Inlägg: 1973
    • -
SV: Sååå trött på inälvsmask..
« Svar #42 skrivet: 24 apr-12 kl 07:28 »
Axilur finns både som flytande för pipett och som pasta, har jag för mig. Kanske det kan underlätta?
Det är ganska mycket man ska ha i maten av det flytande så det tar smak och iallafall våran katt vägra konsekvent.
Kaninuppfödare och pelargontant.

skräptanten

  • Jane of all trades
  • Inlägg: 3924
  • Självhushållare på svennebanan-PRAO
    • Småland
SV: Sååå trött på inälvsmask..
« Svar #43 skrivet: 24 apr-12 kl 18:17 »
De flytande medlen (och även krossade tabletter) smakar troligtvis apskit ur kattperspektiv, eftersom de alltid lyckas upptäcka att det är något konstigt iblandat i maten. Jag brukar ta flytande medel med doseringsspruta och fylla upp lämplig mängd, sedan hålla fast katten och snabbt som attan spruta ut medlet över kattens rygg eller sida. Jag håller sprutan precis mot pälsen så att det inte ska rinna av så lätt. Katterna blir alltid sura på detta, men de slickar bort det förhatliga klegget i pälsen ändå :) .
Mjölk ger starka ben. Ekeby-utgödsling ger starka armar också.

SV: Sååå trött på inälvsmask..
« Svar #44 skrivet: 20 apr-17 kl 21:33 »
Ha ha ha.. Ja det märks att ni skiljer er från djuren..
Om jag skall avmaska någon av mina 8 vänner gör jag så att jag lägger pillret på golvet och säger till katten att - ät det här pillret så blir du fri från masken som besvärar dig.. Och då äter katten upp pillret, gäller samtliga 8... Hur får jag katten till det? Jo jag har fått dem att lita på mig genom att jämlika mig med dem..  Kanske dags att vakna upp ur kapitalismen och fatta att allt levande har samma förutsättningar när det gäller känslor och liv i det här universumet... Shamanen.

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Sååå trött på inälvsmask..
« Svar #45 skrivet: 20 apr-17 kl 23:07 »
Jag har 8katter i huset. Enklaste sättet för mej är att köpa 8st burkar sv det dyraste blötfodret dvs dom där pytteburkarna med gorme mat. Krossar en tablett i en burk. Ställer den inne i badrummet. Hämtar en katt. Stänger dörren , släpper ut kissen när burken är tom. Upprepar tills alla har fått sin burk med medel i. Jag har lärt mej att en belöning måste vara stor nog för att funka.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

364 gäster, 3 användare
Corvus, Sebastian Berggren, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser