Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hjälp gäller min hund  (läst 1631 gånger)

smidarn2231

  • Inlägg: 6
    • Värmland
hjälp gäller min hund
« skrivet: 17 sep-17 kl 16:00 »
hej jag har två hundar som är hos min pappa och han har blöja på en av hundarna en hane och dom får nästan aldrig gå ut och jag undrar om det djurplågeri och om det ger mig och min mamma rätt att ta hem dom har en sån pappa som inte bryr sig om sina barn

grangåva

  • Inlägg: 61
    • -
SV: hjälp gäller min hund
« Svar #1 skrivet: 17 sep-17 kl 17:03 »
Nej

torpjens

  • Inlägg: 2372
  • Vi lever på naturens villkor
    • Södermanland
SV: hjälp gäller min hund
« Svar #2 skrivet: 17 sep-17 kl 17:09 »
Du skriver "jag har två hundar", betyder det att det är dina hundar, att du står som ägare till dem? I så fall bör du väl ha rätt att få tillbaka dem?


Annars tror jag inte du kan ta över dem.
Problemet är inte att makt korrumperar, det är att de korrumperbara söker makten.

tigeremma

  • Inlägg: 17
    • Närke
SV: hjälp gäller min hund
« Svar #3 skrivet: 06 jan-18 kl 17:57 »
Kom att läsa ditt inlägg först idag (6 jan.2018 ). Jag hoppas innerligt att dina hundar har fått det bra. Jag blev riktigt upprörd när jag läste att hunden fick en blöja p.g.a. slöhet från den djuransvarige.  Det finns en lag på att hundar ska rastas minst var femte timma. Det blir tre gånger om dagen. Detta är ett minimum. Där står också om djurets behov hur det ska tillgodoses.
Varför är hundarna hos din pappa? Är du inte myndig? Vad säger mamma? Finns det inga andra vuxna i närheten som förstår att hundarna far illa?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

760 gäster, 4 användare
Numera, xaelanar, Skaren, Okulärbesiktning av Byrålåda

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser