Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  behöver hjälp med en av mina katter  (läst 1516 gånger)

smidarn2231

  • Inlägg: 6
    • Värmland
behöver hjälp med en av mina katter
« skrivet: 04 sep-17 kl 22:14 »
hej jag har en katt som vart påkörd i mars 2015 och efter att vår andra katt dog i oktober 2015 så var han inte likadan han slutade hoppa upp i soffan och mysa och han slutade leka allt han gjorde var att titta ut genom fönstret så i september förra året bestämde vi oss att köpa en kattunge som han kan leka med men han tittar fortfarande bara ut genom fönstret hela dagarna och vi vågar inte släppa ut han för han kan ju bli påkörd igen
och vi kan inte ha han i koppel för då lägger han sig bara på marken har ni några ider som kan funka

Missen

  • Inlägg: 64
    • Västergötland
SV: behöver hjälp med en av mina katter
« Svar #1 skrivet: 04 sep-17 kl 23:02 »
Svårt! Kom beteendeförändringen efter att han blivit påkörd, eller först när kamraten dog?
 Går det att aktivera honom med lek eller verkar han apatisk? Om ni lyfter med honom till soffan och gosar, stannar han kvar frivilligt och myser eller hoppar han ner och går undan?

aralia

  • Inlägg: 52
    • Södermanland
SV: behöver hjälp med en av mina katter
« Svar #2 skrivet: 05 sep-17 kl 01:51 »
Släpp ut din katt, han/hon, en utekatt kommer aldrig att acceptera tillvaron som innekatt. Så du måste ta risken, kanske bli hen överkörd, kanske försvinner hen. Så är det med katter. SE till att katten har mat och vatten ute så hen vet att det finns mat hemma.
Jag har en gammal (18 år fd vildkatt )okastrerad svartvit hankatt, han sörjde helt otroligt när hans lilla, söta , vackra livskamrat dog.
Så det han gjorde efter ett par år som en ensam katt i hushållet, han hade bildat en familj med en svart katthona någonstans i grannskapet
och mor och parets lilla svartvita son flyttade in, bara så där (mor och son är steriliserade i dag ). Så nu har jag tre katter och Nisse myser när han tittar på sin familj. Sedan förvinner han  någon vecka igen, min gamla kattskrälle. Jag har en kattlucka och alltid mat och vatten framme så han vet att han är alltid välkommen hem.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

594 gäster, 8 användare (3 dolda)
xaelanar, ärt, kickan1971, Bokohammare, Jon.b

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser