Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Killat!  (läst 2098 gånger)

Lisan

  • Inlägg: 1
    • Blekinge
Killat!
« skrivet: 17 jan-17 kl 17:49 »
Lördag morgon kom han, lappgeten Charles. Första nätterna fick han sova natten i stugvärmen och flaskas  lite extra mammamjölk. Nu ser det fint ut under värmelampan.
Tydligen var mor dräktig redan när hon kom för 4 månader sedan. (förstis)
Fråga: när är det ok att betäcka henne igen???

 

SussiloII

  • Inlägg: 580
    • Småland
SV: Killat!
« Svar #1 skrivet: 17 jan-17 kl 22:51 »
Grattis till Charles! Det blir lagom att betäcka geten till hösten så de kallaste vintermånaderna är över när killingarna föds.

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Killat!
« Svar #2 skrivet: 01 feb-17 kl 23:33 »
Grattis!  Och välkommen hit!  Glöm inte att Charles kan bli könsmogen redan vid 3 - 4 månaders ålder, alltså ibland innan han slutar behöva sin moders mjölk.  I en vild getflock ser Pappa till att småpojkarna inte får en chans.  Hos dig får du göra det!
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

604 gäster, 5 användare (1 dolda)
xaelanar, Be, köksträdgård, Mikael Jalonen

* Forum

* Om tidningen Åter



- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser