Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vad kan man tar betald för värpklara höns?  (läst 1386 gånger)

murrelina-01

  • Inlägg: 92
    • Västergötland
vad kan man tar betald för värpklara höns?
« skrivet: 19 sep-14 kl 11:00 »
Undrar lite vad man kan tar betald for värpklara höns! Jag har en grupp Isbar 3 hönor och en tupp 2 hönor har börjat värpa. Och jag har en grupp med CCL ( creme crested legbar ) 3 hönor och en tupp hönor värpa vilken dag som hels!

Tacksam för svar☺
Dvärg Maran ( svart koppar ),Silkes ( Vildfärgad ) Dvärg Kochin, gammal Svensk Dvärg, stora Brahma , Mille Fleur ( Isabell Porslin ),Araucana ( med skägg utan svans ) dvärg Faverolle ( Laxfärgad ) 6 amerikansk gul Gås en underbar Man och Son 1 snäll Katt en tokig hund och massa med fina Höns !

Nina W

  • Inlägg: 3997
    • Värmland
SV: vad kan man tar betald för värpklara höns?
« Svar #1 skrivet: 19 sep-14 kl 11:09 »
Du kan gott ta en tusenlapp för gruppen med tre isbarhöns och en tupp. Och legbar känner jag inte till, men dom borde väl vara värda lika mycket.

murrelina-01

  • Inlägg: 92
    • Västergötland
SV: vad kan man tar betald för värpklara höns?
« Svar #2 skrivet: 19 sep-14 kl 13:05 »
Du kan gott ta en tusenlapp för gruppen med tre isbarhöns och en tupp. Och legbar känner jag inte till, men dom borde väl vara värda lika mycket.
tack det låter bra :D
Dvärg Maran ( svart koppar ),Silkes ( Vildfärgad ) Dvärg Kochin, gammal Svensk Dvärg, stora Brahma , Mille Fleur ( Isabell Porslin ),Araucana ( med skägg utan svans ) dvärg Faverolle ( Laxfärgad ) 6 amerikansk gul Gås en underbar Man och Son 1 snäll Katt en tokig hund och massa med fina Höns !

 

Byracka

  • Inlägg: 1561
    • -
SV: vad kan man tar betald för värpklara höns?
« Svar #3 skrivet: 19 sep-14 kl 13:25 »
Tror du dig kunna ta 1000 :- skall du absolut göra det .
Jag skulle inte nu på hösten betala mer än 4-500:- för en trio förutsatt att tuppen är obesläktad, i annat fall  150-200 per höna och inget för tuppen.
Är dina hönor extra snofsiga med utställningsmeriter och intressanta linjer skulle jag kunna lägga på en hundralapp eller två om jag verkligen ville ha just dina djur eller linjer.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

1158 gäster, 2 användare
peterm, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser