Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Investeringsformer - Binära optioner  (läst 1482 gånger)

Frusmultron

  • Inlägg: 3
    • Skåne
Investeringsformer - Binära optioner
« skrivet: 07 dec-17 kl 13:19 »
Jag har under flera år investerat i aktier och fonder men är nu lite sugen på att testa något nytt. Har läst en del på nätet om binära optioner, bland annat på https://sv.wikipedia.org/wiki/Bin%C3%A4r_option.

Är det någon av er som testat binära optioner och isåfall vad tycker ni om den investeringsformen?

Tacksam för respons  :D

skogaliten

  • Inlägg: 1288
    • -
SV: Investeringsformer - Binära optioner
« Svar #1 skrivet: 07 dec-17 kl 13:37 »
Det verkar vara mer av spel och dobbel än något annat.

Så istället för att spela på diverse spelsajter, så kan man ju roa sig med binära optioner om man har pengar över för sådant.

En "investering"  är att lägga pengar på något som kan berika samhället och/eller ett företag.

Handel med vissa sorters finansiella instrument, som t.ex binära optioner, ger ingenting till någon, utan möjligtvis till den som "prickar rätt" om en kursuppgång eller nedgång, och till dem som tjänar pengar på avgifter för handeln.
Det är svårt att se som en investering.

Att satsa pengar på ett bolag i form av framförallt aktier, även om det är på andrahandsmarknaden, som ju börsen är, och sedan behålla andelsbevisen en längre tid är en investering.

Kortsiktigt handel är enbart spekulation, och det är få förunnat att långsiktigt tjäna pengar på korta affärer i värdepapper, förutom för den som tjänar pengar på avgifterna för handeln där volym är viktigt.

kurt

  • Inlägg: 3488
SV: Investeringsformer - Binära optioner
« Svar #2 skrivet: 07 dec-17 kl 14:07 »
"Ett annat exempel är binära optioner; en
sorts spekulativa och riskabla produkter med mycket kort tidshorisont
som FI anser är olämpliga för de flesta konsumenter"

FI = Finansinspektionen

http://www.fi.se/contentassets/4835d2aae077404591f447b5d13fec7b/kons2017.pdf

malarmaster

  • Inlägg: 5252
    • Småland
SV: Investeringsformer - Binära optioner
« Svar #3 skrivet: 07 dec-17 kl 14:21 »
Jag har under flera år investerat i aktier och fonder men är nu lite sugen på att testa något nytt. Har läst en del på nätet om binära optioner, bland annat på https://sv.wikipedia.org/wiki/Bin%C3%A4r_option.

Är det någon av er som testat binära optioner och isåfall vad tycker ni om den investeringsformen?

Tacksam för respons  :D
nja,det är nog mer lönande att investera i TRISSlotter. binära optioner  kan gå för en som är inläst och har tid att följa valutakurser m.m.
de flesta  "handlare" vill dock att klienten skall investera i olika "system" och utlovar enorma vinster. Det har avslöjats i många fall (finns olika youtube klipp) att det är ren bluff. Det går ut på att länsa ditt konto och om du mot förmodan skulle göra vinst är det lögn att få ut pengarna. Gick på det för några år sedan,förlorade 10000 men fortfarande ringer olika handlare och vill att man skall "investera". För min del är jag övertygad om att det är en stor bluff som går ut på att plocka pengar ifrån dig. valutakurser m.m skiljer sig nämligen mellan handlarna och när det går upp hos en går det ner hos en annan,samtidigt. tyder på att det i själva verket är datagenererat och inte baseras på verklighet.
Men har du gott om klöver så testa....

tropfrog

  • Inlägg: 1755
    • Västergötland
SV: Investeringsformer - Binära optioner
« Svar #4 skrivet: 07 dec-17 kl 15:14 »
Jag är ju skolad marknadsekonom. Och mitt svar skulle vara liknande som ovan.

Jag vill bara också påpeka att i min värld är sparande en omöjlighet om man har skulder samtidigt. I vårt samhälle är det många som betalar både ränta och förvaltningsavgift samtidigt. Det har jag svårt att se som en bra lösning med undantag om man sitter på information som gör att avkastning känns säker.

Om du har lån, så amortera istället för spara.

Om du saknar lån och har drömmar som kostar pengar spara i index fonder med låga avgifter.

Om du saknar lån och drömmar som kostar pengar, dra ner på lönearbete och ägna tiden åt sånt du drömmer om.

Mvh
Magnus

Frusmultron

  • Inlägg: 3
    • Skåne
SV: Investeringsformer - Binära optioner
« Svar #5 skrivet: 07 dec-17 kl 16:12 »
Tack för respons! Jag håller dock inte med om att trisslotter vore en alternativ plan. Jag hittade en sida, https://www.binaryguider.com/sv/ som jag tycker verkar vettig. Vad tycker ni om den, har ni några synpunkter utöver att jag istället ska satsa på trisslotter.

Till dig som marknadsekonom, tack för synpunkter men jag förstår att binära optioner inte är ngn riktig investeringsform, mer lite spännande och kul att göra något annat utöver aktier och fonder  (:)

torpjens

  • Inlägg: 2372
  • Vi lever på naturens villkor
    • Södermanland
SV: Investeringsformer - Binära optioner
« Svar #6 skrivet: 07 dec-17 kl 18:07 »
 (:)  Tråden låses då den saknar anknytning till självhushållning. http://www.alternativ.nu/index.php?page=regler
Problemet är inte att makt korrumperar, det är att de korrumperbara söker makten.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

559 gäster, 3 användare
xaelanar, peterm, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser