Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ang gasol brännare för rök !  (läst 2453 gånger)

renthal89

  • Inlägg: 3
Ang gasol brännare för rök !
« skrivet: 11 dec-16 kl 13:25 »
Hej alla ! Söker mest lite fakta ang gasolbrännare då ja tänkt bygga mig en rök ! Så tänkte fråga på forumet om någon har erfarenheter av detta ?? Mest hur stor brännare behöv ja ?? Röken blir 700 djup 600 bred och 1600 hög sen kanske inte detta är rätt del på forumet men gör ett försök !:)

Skickat från min BV6000 via Tapatalk
« Senast ändrad: 11 dec-16 kl 14:09 av renthal89 »

torbjorn

  • Inlägg: 13720
    • Medelpad
SV: Ang gasol brännare för rök !
« Svar #1 skrivet: 11 dec-16 kl 20:48 »
Är det inte bättre (och billigare och mindre klimatstörande än att hålla på med gasol) att förse rökeriet med en riktig eldstad och där elda den ved som ska avge röken?

kurt

  • Inlägg: 3488
SV: Ang gasol brännare för rök !
« Svar #2 skrivet: 12 dec-16 kl 04:05 »
Skall gasolbrännaren bara generera rök för kallrökning, så behöver man ju inte alls stor brännare

renthal89

  • Inlägg: 3
SV: Ang gasol brännare för rök !
« Svar #3 skrivet: 12 dec-16 kl 18:40 »
Är det inte bättre (och billigare och mindre klimatstörande än att hålla på med gasol) att förse rökeriet med en riktig eldstad och där elda den ved som ska avge röken?
Jo så är det torbjörn ! Så blir det med röken i stugan men där jag bor nu så är det mitt i ett tätbebyggt område så jag vill kunna reglera det mer å med gasen bör det vara lättare än med elden tror jag iallafall samt att med gasen kan jag varm och kall röka om jag vill :) mvh robert

Skickat från min BV6000 via Tapatalk


renthal89

  • Inlägg: 3
SV: Ang gasol brännare för rök !
« Svar #4 skrivet: 12 dec-16 kl 18:41 »
Skall gasolbrännaren bara generera rök för kallrökning, så behöver man ju inte alls stor brännare
Med brännaren hade jag tänkt både kall och varmröka :) mvh robert

Skickat från min BV6000 via Tapatalk



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

625 gäster, 5 användare
xaelanar, alternaiv, LimJans, ekont22, skogskälla

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser